کرمانشاه

شهدای هشت سال دفاع مقدس در مسیر سربلندی ایران اسلامی گام برداشتند

شهدای هشت سال دفاع مقدس در مسیر سربلندی ایران اسلامی گام برداشتند

به گزارش خبرنگار یولن کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: همه شما را به تقوا و پرهیزگاری توصیه می‌کنم که تنها سرمایه انسان است و به صورت همه جانبه با انسان همراه است.

وی افزود: در خصوص روز شهادت امام حسن عسکری (ع) چند روایت وجود دارد اما بر اساس تأکید علما شیعه و اهل سنت هشتم ربیع الاول معتبرتر است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: لقب ایشان عسکری است زیرا خود و پدر بزرگوارشان همیشه تحت نظر بودند و در این مدت کوتاه همواره گرفتار بودند.

وی تشریح کرد: عمر امام حسن عسکری (ع) ۲۸ سال و مدت امامت ایشان ۶ سال بود و در تمام عمر زیر نظر بودند و به صورت محدود روایاتی از ایشان باقی مانده است.

امام جمعه کرمانشاه اذعان کرد: امام حسن عسکری (ع) با پنج الی ۶ حاکم عباسی زندگی کرده و به دست معتمد عباسی به شهادت رسید و سفارش ایشان به شیعیان و مسلمین پیشه کردن تقوای الهی است.

وی در ادامه تشریح کرد: بنابر سخنان مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس با دنیا مقابله کردیم پس امروز هم برای حل مشکلات تلاش و توان خود را به‌ کار بگیریم و با مردم صادقانه رفتار کنیم.

آیت‌الله علما عنوان کرد: امام حسن عسکری (ع) سفارش به صدق حدیث و صدق هنگام سخن گفتن و امانت دار بودن می‌کند که امانت داری معنای وسیعی دارد.

وی گفت: امام حسن عسکری (ع) به همه فرمایش می‌کند طول سجود داشته باشید و با دیگران از جمله همسایه ها خوش برخورد باشید.

امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: اسلام برای این ارزش‌ها آمده و شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز برای این ارزش‌ها قدم در راه شهادت گذاشتند که امروز ایران و قرآن در سازمان ملل مطرح است.

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا