اجتماعی

معماری پروژه باغ راه حضرت زهرا (س) سنخیتی با بافت سنتی ایرانی ـ اسلامی ندارد

حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری یولن، درباره پروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: از بدو شروع کار شورای شهر ششم پروژه‌های عمرانی تهران را مانند پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س)‌مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: در ابتدای کار بازدیدهایی به همراه معاون فنی و عمرانی سابق شهرداری انجام گرفت و طرح به صورت کامل ارزیابی شد این پروژه در منطقه ۱۸ و ۱۷ قرار گرفته و یک پروژه محلی فرهنگی محسوب می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این پروژه بسیار ارزشمند است گفت: نکته‌ای که زمان بازدید متوجه شدیم این بود که معماری این پروژه با بافت سنتی ایرانی ـ اسلامی سنخیتی ندارد و همان زمان هم گفتیم که باید بازبینی در طراحی انجام گیرد.

حجت الاسلام آقامیری خاطرنشان کرد: در معماری این پروژه از المان‌های غربی استفاده شده که با بافت سنتی شهر تناسب ندارد. هفته پیش به عنوان تذکر به معاونت شهرسازی در شورا اعلام کردیم که نیاز به بازنگری و بررسی مجدد بافت و معماری این پروژه است و کمیسیونی هم در این زمینه تشکیل شد.

وی بیان داشت:‌در صورتی که پیمانکار مشکل مالی نداشته باشد مانعی برای ادامه کار وجود ندارد این باغ‌راه روی مسیر قطار تهران ـ‌ تبریز راه‌اندازی شده و ۷۰ درصد کار را پیمانکار می‌تواند به پیش ببرد که البته به دلیل مشکل مالی متوقف شده و موضوع بازبینی طرح ربطی به توقف کار ندارد.

این عضو شورای شهر تهران گفت: برخی گمان می‌کنند که توقف پروژه به دلیل مسأله درخواست بازبینی بوده در حالی که مانعی در این زمینه نیست و موضوع بازبینی تنها در بحث المان‌ها و مختصر فضای فرهنگی است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا