فرهنگ و هنر

تکذیب رحلت آیت‌الله‌العظمی علوی‌گرگانی از سوی دفتر معظم‌له/ مؤمنان دعا کنند

تکذیب رحلت آیت‌الله‌العظمی علوی‌گرگانی از سوی دفتر معظم‌له/ مؤمنان دعا کنند

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی یولن درپی وخامت حال آیت‌الله علوی گرگانی برخی شایعات مبنی بر رحلت این عالم ربانی در فضای مجازی منتشر شد که دفتر معظم له این شایعات را تکذیب کرد.

دفتر آیت‌الله علوی گرگانی اعلام کرد: از عموم مؤمنین، مقلدین و ارادتمندان این مرجع عالیقدر تقاضا داریم به شایعات مطرح شده نسبت به فوت ایشان توجه نکنند، حال ایشان همچنان نامساعد است و عموم مؤمنان برای شفای عاجل این مرجع تقلید دعا کنند.

همچنین مردم اخبار مربوط به معظم‌له را از کانال اطلاع‌رسانی دفتر دریافت کنند.

بنابر این گزارش شب گذشته وزیر بهداشت با حضور در قم ضمن عیادت از آیت‌الله علوی گرگانی پی‌گیر آخرین وضعیت ایشان شدند.

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی متولد ۱۳۱۸ نجف اشرف و از شاگردان حضرات آیات سید محسن حکیم، امام خمینی (ره)، محقق داماد، اراکی، حائری یزدی، سیدمحمودحسینی شاهروی و سید ابوالقاسم خویی است.

وی در سال ۱۴۰۵ قمری به امر آیت ‌الله حاج آقا مرتضی حائری و درخواست گروهی از شاگردان درس مکاسب و کفایه‌ و تدریس خارج فقه و اصول را آغاز کرد و در حدود ۳۰ سال تدریس خارج، کتاب‌های طهارت و زکات و دو دوره اصول را به پایان برده و به تدریس کتاب صلاه پرداختند.

در دهه هفتاد و پس از رحلت برخی مراجع عظام برخی از مردم از ایشان تقاضای رساله عملیه کردند و معظم‌له در سال ۱۴۱۲ ق، فتاوای خویش را در اختیار همگان قرار دادند، که به زبانهای عربی و اردو هم ترجمه شد و هم‌اینک دفاتر ایشان در شهرهای مختلف و سایت معظم‌له، پاسخگوی مسائل شرعی مؤمنان است.

این مرجع تقلید ۳۰ بهمن‌ماه به علت کسالت در بیمارستان خاتم‌الانبیاء تهران بستری شد و پس از انجام معالجات و بهبودی نسبی ۷ اسفند از بیمارستان مرخص شد، ۲۰ اسفند به دلیل تب بالا در بیمارستانی در قم بستری شد و هم‌اکنون حال عمومی ایشان رضایت‌بخش نیست.

انتهای پیام/۱۳۱


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا