بین الملل

سفیر اوکراین مشارکت عناصر اسرائیلی در جنگ با روسیه را تأیید کرد

سفیر اوکراین مشارکت عناصر اسرائیلی در جنگ با روسیه را تأیید کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «یوگن کورنیچوک» سفیر اوکراین در تل‌‌آویو در یک کنفرانس مطبوعاتی که در اراضی اشغالی برگزار شد، با اشاره به اینکه اوکراین در جنگ جهانی دوم کمک کرد تا یهودیان نجات پیدا کنند، از تل‌آویو خواست که به اوکراین در جنگ با روسیه کمک کنند.

پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم» و خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، شامگاه چهارشنبه، به نقل از کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش دادند که سفیر اوکراین در این خصوص گفت «در جنگ جهانی دوم اوکراینی‌ها در نجات یهودیان سهیم بودند. ما اکنون نیازمند کمک شما هستیم».

کورنیچوک در ادامه ضمن تشکر از تل‌آویو به خاطر کمک به کی‌‌یف، افزود: «ما کمک‌های پزشکی و برای نیروهای جبهه کمک خواستیم مثل بیمارستان صحرایی و… ما همچنین از کابینه اسرائیل خواستیم که از غیرنظامیان محافظت کنند». با این حال، او اضافه کرد: «از عدم اجازه به پناهندهگان اوکراینی برای ورود به اسرائیل مأیوس هستیم. این یک خواسته انسانی به منظور اجازه به اوکراینی‌ها برای مهاجرت به اسرائیل است».

رسانه‌های عبری، روز گذشته، خبر دادند که تل‌آویو حاضر به پذیرش ده‌ها آواره اوکراینی نشده و آن‌ها را از فرودگاه «بن گوریون» عودت داده است. سفیر اوکراین در این خصوص گفت: «در شش روز اخیر ده‌ها شهروند اوکراینی از فرودگاه بن‌گورین به کشورهایی که از آنجا آمده بودند، عودت داده شدند. از این پناهجویان ضمانت‌هایی ما بین ۳.۱۰ تا ۶.۲۰ هزار دلاری درخواست می‌شود و این واقعا سخت است. آوارگان اوکراینی برای کار به اسرائیل نیامده‌اند، آن‌ها از جنگ گریخته‌اند و درخواست کمک دارند».

سفیر اوکراین در تل‌‌آویو در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به سؤالی درباره مشارکت ساکنان اراضی اشغالی در جنگ با روسیه، گفت: «هر کسی که گذرنامه اوکراینی داشته باشد و بخواهد برای جنگ برود، می‌تواند این کار را بکند. این از نظر من ایرادی ندارد». وی در ادامه به برخی از ساکنان اراضی اشغالی اشاره کرد که گذرنامه‌ اوکراینی دارند و خواهان جنگ در کنار ارتش اوکراین هستند.

یوگن کورنیچوک با بیان اینکه کی‌‌یف این افراد را به عنوان شهروند خود به رسمیت می‌شناسد، درباره شمار نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی که برای جنگ با ارتش اوکراین رفته‌اند، گفت: «ما تعدادشان را نمی‌دانیم؛ می‌دانیم که آن‌ها آمده‌اند».

این اظهارات در حالی بیان شده است که پیش از این روزنامه عبری «هاآرتص» در گزارشی دیگر خبر داده بود که هیأت نمایندگی روسیه پس از بیانیه حمایتی تل‌‌آویو از اوکراین، اعلام کرده است: «روسیه حاکمیت اسرائیل بر جولان را به رسمیت نمی‌شناسد. [جولان] بخش لاینفکی از سوریه است. ما نگران طرح‌های اعلامی تل‌آویو برای توسعه فعالیت‌های شهرک‌سازی در این منطقه اشغالی هستیم».

هاآرتص در این خصوص نوشته بود که این پیام تنها پس از بیانیه حمایتی چهارشنبه اسرائیل از اوکراین و تنها چند ساعت قبل از آغاز جنگ قرائت شده است. طبق این گزارش، این اظهارات را «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در یکی از جلسات شورای امنیت بیان کرده و حساب رسمی هیأت نمایندگی روسیه این اظهارات را به نقل از او در حساب رسمی این هیأت در توئیتر منتشر کرده است.

«لیور خیاط» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، چند ساعت پیش از این اعلام برای اولین بار به تحولات شرق اوکراین واکنش نشان داده بود و از اقدام روسیه در به رسمیت شناختن دو منطقه لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین، ابراز نگرانی کرده بود.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، نوشت: «اسرائیل از امنیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند و نگران اقدامات انجام شده در شرق این کشور است «اسرائیل خود را در نگرانی‌های جامعه بین‌الملل در خصوص گام‌های برداشته شده در شرق اوکراین و تشدید جدی اوضاع شریک می‌داند و برای یک راه‌حل دیپلماتیک که به آرامش منتهی شود، امیدوار است و در صورت درخواست، آماده کمک است».

این مقام صهیونیست ضمن ابراز نگرانی از اوضاع صهیونیست‌ها و یهودیان ساکن شرق اوکراین ادامه داد: «اسرائیل از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند. اسرائیل نگران رفاه هزاران شهروند اسرائیلی ساکن در اوکراین و رفاه جامعه بزرگ یهودیان در این کشور است». خیاط همچنین با ابراز آمادگی در خصوص کمک‌های بشردوستانه رژیم صهیونیستی به اوکراین نوشت: «اسرائیل آماده و مایل است تا فوراً کمک‌های بشردوستانه را بر اساس نیاز این کشور به اوکراین منتقل کند و در این خصوص این موضوع با مقامات اوکراینی در تماس است».

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا