بین الملل

رستم قاسمی با بشار اسد دیدار کرد

رستم قاسمی با بشار اسد دیدار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، منابع رسمی سوریه، عصر امروز (چهارشنبه)، خبر دادند که «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در دمشق با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

بنابر گزارش شبکه «الاخباریه» سوریه، دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه به‌ویژه در زمینه اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند و رئیس‌جمهور سوریه در راستای منافع استراتژیک ایران و سوریه و پیوند بخش‌های تجاری دو کشور بر اهمیت ایجاد طرح‌های جدید تأکید کرده است.

در این گفت‌و‌گو همچنین راه‌های گسترش زمینه‌های کار مشترک در بخش‌های دولتی و خصوصی و تشویق سرمایه‌گذاری‌های مشترک با هدف پیشبرد روابط تجاری و اقتصادی دو کشور در تمام زمینه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

طبق گزارش الاخباریه، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار بر موضع ثابت تهران در حمایت از پایداری‌ها و مقاومت ملت سوریه در مواجهه با تروریسم و لزوم توسعه همکاری‌های میان دو کشور در تمام زمینه‌هایی که به نفع ملت دوست ایران و سوریه است، تأکید کرده است.

رسانه‌های سوری روز گذشته خبر دادند که یک هیأت اقتصادی بلندپایه به ریاست وزیر راه و شهرسازی ایران وارد دمشق شده است.

روزنامه «الوطن» سوریه با اشاره به اینکه هدف از سفر این هیأت ایرانی ‌بحث و بررسی راه‌های توسعه همکاری‌ اقتصادی میان دو کشور است، خبر داده بود که تعدادی از نمایندگان ایرانی در هیأت مذکور حضور داشته‌اند و قرار است با تعدادی از مقامات ارشد سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کنند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا