سلامت

۹۰ درصد معلمان و ۷۰ درصد دانش‌آموزان سمنان علیه کرونا واکسینه شدند

به گزارش یولن، محمدرضا دستورانی روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در یک‌سوم مدارس استان شامل ۳۳۵ مدرسه با ۱۷ هزار دانش‌آموز حضوری است که بیشتر در مناطق روستایی و عشایری قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: با افزایش واکسیناسیون دانش آموزان، سال تحصیلی به صورت حضوری در مدارس بیشتری در استان رقم می خورد.

 وی ادامه داد: تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل طی ۲۰ ماه گذشته و همه گیری ویروس کرونا افزایش یافته که مساعدت و حمایت از این‌ مساله نیازمند توجه جدی است.

دستورانی با اشاره به اینکه طی ۷ ماه گذشته چهار جلسه شورای آموزش و پرورش با ۲۴ مصوبه برگزار شد که عمده آن اجرایی شد، افزود: سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ سی و نهمین دوره مسابقات نماز، قرآن و عترت به صورت مجازی در استان با حضور یکهزار دانش آموز برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ” تسهیل فرصت یادگیری با کیفیت در گام دوم انقلاب ” ، شعار سال تحصیلی جاری است، اجرای سند تحول بنیادین، راهبرد وزارتخانه آموزش و پرورش و همچنین این اداره کل در استان است.

وی بیان کرد: از نظر سرانه امکانات آموزش و پرورش استان سمنان در وضعیت مطلوبی قرار دارد، شاخص جمعیت دانش آموزی استان نسبت به سایر استان ها پایین تر است و سرانه باسوادی در استان بالاست.

وی تاکید کرد: ضریب پراکندگی بالا، بزرگترین چالش در آموزش و پرورش استان سمنان است که استان را با کمبود نیروی انسانی و امکانات مواجه می سازد،  از لحاظ پوشش دوره های تحصیلی مختلف، آموزش و پرورش استان در وضعیت خوبی قرار دارد.

دستورانی با اشاره به برخی آمارهای دانش آموزی استان سمنان، گفت: ۲۱ هزار دانش آموز استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند،  ۱۰ هزار نفر کم‌سواد و بی‌سواد در استان وجود دارد که برای ۳ هزار نفر برنامه سوادآوزی در دستور کار قرار دارد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد در ۲ سال اخیر در بحث سند شتاب بخشی سواد آموزی استان رتبه های برتر کشوری را کسب کرد.

یکهزار و ۱۴۷ مدرسه با ۵۷ هزار کلاس درس با ۱۲۶ هزار دانش آموز در استان سمنان وجود دارد.

 هشت هزار و ۵۰۰ معلم و ۱۰ هزار کارمند در مجموعه آموزش و پرورش استان فعالیت دارند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا