سمنان

قلع و قمع ۱۰۲ مورد تجاوز به حریم راه‌های استان سمنان

قلع و قمع ۱۰۲ مورد تجاوز به حریم راه‌های استان سمنان

محمدرضا عرب‌احمدی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان از راه و حریم آن به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند ملی یاد کرد و گفت: در سال گذشته به‌منظور بررسی درخواست عبور تأسیسات زیر بنایی از حریم قانونی راه‌ها بالغ‌بر ۱۲ جلسه کمیسیون ماده ۳ برگزار شد.

وی افزود: همچنین ۲۰ جلسه کمیته نظارت بر حفظ و بهره‌برداری از حریم راه‌ها تشکیل شد که طی آن ۱۶۰ موضوع ازجمله درخواست‌های راه نظارت بر حفظ و بهره‌برداری از حریم راه‌های دسترسی و اقدامات غیرمجاز حاشیه راه‌ها موردبررسی قرار گرفت و از این تعداد ۸ مورد به‌منظور پیگیری‌های حقوقی به اداره مربوطه ارجاع شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان نگهداری از راه و حفظ حریم آن را خط قرمز راهداری دانست و تصریح کرد: ضمن برگزاری جلسات سعی شد، تعداد ۸۳ دسترسی منفرد در راه‌های این استان تجمیع شود.

عرب‌احمدی در زمینه ساخت و سازهای مجاور راه‌های مواصلاتی استان سمنان از شناسایی ۱۰۲ تخلف تجاوز به حریم راه‌ها خبر داد و عنوان کرد: در این خصوص برخورد قانونی لازم انجام گرفته و آثار آن نیز تخریب و قلع و قمع شده همچنین برای بیش از ۲۲۰ مورد از این دست تخلفات در شهرستان‌ها اخطار انجام شده است.

وی تأکید کرد: راهداران برای حفاظت و صیانت از این سرمایه ارزشمند ملی با همه توان شبانه‌روزی تلاش کرده و با متخلفان با قاطعیت برخورد می‌کنند.

به گزارش فارس؛ برابر ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن، هرگونه ساختمان، دیوارکشی و تأسیسات به شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه نیاز به اخذ مجوز از وزارت راه و شهرسازی و در استان‌ها از ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان دارد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا