بین الملل

خطیب‌زاده به المسیره: از فراهم شدن فضا برای لغو محاصره یمن استقبال می‌کنیم

خطیب‌زاده به المسیره: از فراهم شدن فضا برای لغو محاصره یمن استقبال می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به شبکه «المسیره» یمن گفت، تهران به دنبال آن است که صدای ملت یمن از طریق سازمان ملل و شرکای آن در منطقه به تمام جهان برسید.

خطیب‌زاده تصریح کرد: از آتش‌بس در یمن و فراهم شدن فضا برای رفع کامل محاصره و تحقق حل و فصل سیاسی استقبال می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در کنفرانس خبری امروز «دوشنبه» (+) نیز  درباره اخبار منتشر شده مبنی بر نقض آتش بس در یمن توسط عربستان نیز اظهار داشت: البته باید گزارش‌های تکمیلی در این زمینه دریافت کنم. من هم در رسانه‌ها به صورت پراکنده دیدم و دولت نجات ملی هنوز اظهارنظری نداشته و یا من ندیده‌ام. آن‌چه مهم است استقبال ایران از آتش بس در یمن است.

وی ادامه داد: ماه‌ها بود که عربستان و ائتلاف را ترغیب می‌کردیم که دست از بمباران و محاصره بردارند. الان این روند باید با رفع محاصره و با تسهیل دسترسی‌های بشردوستانه و آغاز گفت‌وگوهای یمنی – یمنی تکمیل شود. گفت‌‌وگوی امیرعبداللهیان با گوترش در همین چارچوب بود و باید منتظر بمانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه شنبه نیز ابراز امیدواری کرد این اقدام بتواند مقدمه ای برای رفع کامل محاصره و برقراری دائم آتش بس در راستای یافتن راه حل سیاسی برای بحران یمن باشد. (جزئیات بیشتر)

آتش‌بس موقت و دو ماهه میان ائتلاف سعودی و صنعاء از شنبه (۱۳ فروردین/ ۲ آوریل) وارد فاز اجرایی شده اگرچه ائتلاف تا کنون بارها آن را نقض کرده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا