فرهنگ و هنر

داستان مصور «نبردخندق» منتشرشد

داستان مصور «نبردخندق» منتشرشد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات یولن، امروزه کمیک استریپ‌ها، رمان‌های گرافیکی یا همان داستان مصور در فرهنگ رایج کتابخوانی جهان به پدیده‌هایی بسیار متداول و تاثیرگذار تبدیل شده‌اند. اصلی‌ترین فایده‌ای که این صنعت در نشر جهانی داشته است خلق کاراکتر و معرفی شخصیت‌های داستانی است که به نوعی تاریخ مصرف ندارند و قهرمان یک داستان را در دل متن با تصاویر جای می‌دهد. بسیاری از کاراکتر‌ها و شخصیت‌های معروف جهان از این ابزار برخواستند یا ماندگار شده‌اند.

نشر جمکران نیز با استفاده از این ابزار و با استفاده از کاراکتر‌های اسلامی و مذهبی دست به تولید داستان مصور «کمیک استریپ» زده است و اولین داستان مصور با شخصیت یگانه اسطوره تاریخ، حضرت علی (ع) با عنوان نبرد خندق از مجموعه داستان‌های مصور نبرد پیامبران را تولید کرده است.

داستان مصور «نبردخندق» منتشرشد

انتشارات کتاب جمکران در نظر دارد با تولید این داستان‌های مصور به قهرمان‌سازی داستان‌های اسطوره‌ای منابع مذهبی بپردازد.

داستان مصور «نبرد خندق» ماجرای جنگ خندق و رشادت‌های حضرت علی (ع) در این جنگ است. این جنگ که به جنگ احزاب معروف است، در سال پنجم هجری رخ داد و با رشادت‌های حضرت علی (ع) مسلمانان پیروز میدان نبرد شدند. در این جنگ عمر بن عبدود قوی‌ترین جنگجوی کفار به دست حضرت علی(ع) به هلاکت رسید و پیامبر اکرم(ص) فرمود: اینک همه اسلام در برابر همه کفر ایستاده است.

داستان مصور «نبردخندق» منتشرشد

داستان این کمیک استریپ جذاب و پرهیجان با تصاویر خلاقانه و حرفه‌ای توسط هادی اسدی تصویرگر و کارتونیست به نام ایرانی که دارای جوایز متعدد داخلی و بین‌المللی است، همراه شده است. این اثر جذاب نوشته «مسعود آذرباد» و با تصویرگری «هادی اسدی» توسط انتشارات کتاب جمکران در ۴۲ صفحه و با قیمت ۵۵ هزارتومان وارد بازار نشر شده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا