بین الملل

دبیرکل ناتو: قوای نظامی تمام اروپا را تقویت می‌کنیم

دبیرکل ناتو: قوای نظامی تمام اروپا را تقویت می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل یولن،‌ «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز دوشنبه گفت، این اتحاد نظامی نه فقط در جبهه شرقی اروپا بلکه در کل این قاره قصد تقویت نیروی نظامی را دارد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، دبیرکل ناتو در مصاحبه با نشریه‌ای اسپانیایی گفت، هیچکس نمی‌تواند دقیقاً پیش‌بینی کنددرگیری در اوکراین چه زمانی خاتمه می‌یابد اما پاییز سال گذشته اطلاعاتی در اختیار اوکراین قرار گرفت که تخاصمی طولانی در پیش است.

او با اشاره به نشست ماه آتی در شهر مادرید گفت، ناتو به‌دنبال تقویت همکاری‌ها با اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه اقیانوس هند-آرام خواهد بود.

استولتنبرگ افزود، ناتو انتظار دارد برگزاری این نشست آمادگی برای تقویت توان نظامی کل اروپا و نه فقط جبهه شرقی را به میزان زیادی افزایش دهد.

دبیرکل ناتو درباره این نشست گفت: «در نشست مادرید راه پیش رو برای یک دهه آینده را تعیین خواهیم کرد. ما دفاع و بازدارندگی خود را برای جهانی خطرناک‌تر باز آرایی خواهیم کرد».

کمک‌های نظامی ناتو به اوکراین در حالی که رژیم کی‌یف حملات توپخانه‌ای علیه منطقه خودمختار روس‌تبار دونباس را بدون توجه به هشدارهای روسیه ادامه می‌داد، در نهایت به تصمیم مسکو برای اجرای «عملیات ویژه در اوکراین» منجر شد.

از زمان شروع این درگیری‌ها، کشورهای عضو ناتو کمک نظامی و مالی به اوکراین را چند برابر کرده و تنش‌ها در این کشورها تشدید کرده‌اند. علاوه بر این، آمریکا و متحدانش به اعزام نیرو و تسلیحات به کشورهای شرق اروپا به‌ویژه لهستان روی آورده‌اند.

«لو شایه» سفیر چین در فرانسه روز جمعه در این‌باره گفته است: «از دید چینی‌ها، علت [این جنگ] پنج حلقه گسترش ناتو به سمت شرق است. این اقدام تهدیدی امنیتی و نظامی برای روسیه است».

این دیپلمات چینی خطاب به غربی‌ها گفت: «نمی‌توانید از طریق ممنوع کردن اقدام تلافی‌جویانه یا دفاع از خود، امنیت کشوری را تهدید کرده یا سرکوب کنید».

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا