سیاسی

حجت الاسلام قرائتی: جوانان ازدواج خود را به تأخیر نیندازند

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی یولن، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، پیش از ظهر امروز در افتتاحیه رویداد «آینده روشن» ویژه رتبه های برتر آزمون سراسری در گروه آزمایشی علوم انسانی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، خطاب به نخبگان دانشجو تأکید کرد: شما به عنوان دانشجوی ایرانی مسلمان باید نسبت به سایر نخبگان وجه تمایزی داشته باشد که محدود به حوزه مادیات و فانی نباشد.

* با غیرخدا معامله نکنید

وی با اشاره به روایتی از معصومین(ع) گفت: دنیا بازار است و دارای چهار رکن خریدار، فروشنده، جنس و پول؛ مراقب باشید کلاه سرتان نرود و خود را به بهای ناچیز نفروشید؛ خداوند شما را برای ابدیت و جاودانگی آفریده است پس ارزش و جایگاه خود را به عنوان جانشین خداوند روی زمین که از همه مخلوقات، متمایز بوده و کائنات در خدمت او هستند، بشناسید و خود را فدای دنیای فانی نکنید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه قرآن کریم ۲۰۰ بار نسبت به معامله با غیرخدا هشدار داده است، ادامه داد: عمرتان را با خدا معامله کنید نه خلق خدا؛ برای کار و خدمتتان پول بگیرید اما برای پول کار نکنید. نیتتان از تحصیل و اشتغال، پست و مقام نباشد؛ انسان نباید به دنبال جمادات برود چرا که خداوند جمادات را برای خدمت به انسان آفریده است. 

* دنبال علم نافع باشید

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن انتقاد از عدم کاربرد پژوهش ها حتی در سطوح تحصیلات تکمیلی، به نخبگان خاطرنشان کرد: هیچ گاه خود را فارغ التحصیل ندانید چرا که علم آموزی پایان ندارد البته به فرموده پیامبر اکرم(ص) به دنبال علم نافع باشید؛ همیشه نگاهتان به حجم ندانسته هایتان باشد نه به دانسته ها تا دچار غرور نشوید. 

* توصیه های پدرانه

وی در بخش دیگری از سخنان خود، داشتن شماره تماس یک اسلام شناس برای دانشجویان را ضروری دانست و افزود:  از این طریق می توانید پرسش ها و ابهامات دینی خود را بپرسید تا با کوچکترین سوالی دینتان را از دست ندهید. 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ضمن تأکید بر مطالعه هفتگی کتب مفید توسط دانشجویان، به آنان یادآور شد:  عمرتان را برای امور لغو که فایده ای برای دنیا و آخرتتان ندارد، تلف نکنید؛ از لحظه لحظه عمر خود حتی در تعطیلات استفاده بهینه داشته باشید زیرا همین استفاده درست از همین لحظات کوچک است که اتفاقات بزرگ را در آینده رقم می زند.

* به جای توجیه یا تضعیف، اصلاح کنیم/ غفلت و شهوت را با نماز و ازدواج درمان کنید

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به مشکلات متعدد موجود در جامعه، تصریح کرد: به توصیه استاد صفایی حائری، توجیه مشکلات، حماقت، تضعیف داشته ها و دستاوردها، جنایت و تکمیل خلأها و کاستی، رسالت ما است بنابراین بجای گلایه و انتقادهای غیرسازنده، دنبال اصلاح امور باشیم. 

وی در پایان از نخبگان جوان خواست ازدواج خود را به تأخیر نیندازند و افزود: غفلت و شهوت دو عامل سقوط جوانان است که اولی با نماز و دومی با ازدواج درمان می شود؛ ازدواج به عنوان نوعی لباس و پوشش، پس از هوا و خوراک، سومین نیاز انسان است البته توجه داشته باشید که مدرک های تحصیلی تان با هم ازدواج نکنند بلکه تفاهم اخلاقی با یکدیگر برایتان مهم باشد.

یادآور می شود نخستین رویداد «آینده روشن» ویژه رتبه های برتر آزمون سراسری به‌ همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آستان قدس رضوی، مهر و آبان ماه جاری در مشهد مقدس برگزار می شود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا