قم

نورافشانی ۱۱۰ مسجد در سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم

به گزارش یولن از قم، ابوالقاسم مقیمی در نشست رسانه ای روز قم که امروز در سالن رضوان شهرداری برگزار شد اظهار کرد: روز قم یکی از جلوه های همکاری برادرانه دستگاه های قم برای معرفی شهر قم به عنوان پایگاه و خاستگاه انقلاب اسلامی است و به واسطه حضرت معصومه(س) تمام دستگاه هایی که دست یاری به سویشان بلند کردیم با تمام توان وارد میدان شدند.

وی ادامه داد: قم تمدنی هفت هزار ساله دارد ولی رشد و توسعه این تمدن با وجود حضرت معصومه(س) تبلور پیدا کرده و اگر وجود این حضرت نبود این شهر منشا تحول نبود، تلاش برای نامگذاری روز قم با سه هدف عمده صورت گرفت. هدف اول توسعه فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و اقتصادی است، موضوع دوم معرفی شهر قم، جاذبه ها و زیر ساختهای آن به مردم ایران و جهان است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: دلیل سوم هجمه های سنگین به قم به عنوان قلب تپنده انقلاب اسلامی است که ضرورت دارد به شبهات وارد شده پاسخ داده شود و همچنین مباحث علمی و فرهنگی که به سرعت در قم در حال رشد هست به جهان منتقل شود.

مقیمی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته محصولات خوبی برای معرفی شهر قم تولید شد، ابراز کرد: تلاش شد این روز از لسان علما و هنرمندان برای مردم معرفی شود و تلاش شد برای هماهنگی بیشتر با آستانه مقدس تا نامگذاری روز قم که با ایام معصومیه عجین شده پر شور انجام شود.

 مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: در سال ۱۴۰۰  شعار«با آمدنت عید به قم می آید» انتخاب شده که با ظاهر روشنی دلالت بر سالروز ورود حضرت معصومه(س)  و خوشحالی مردم از این واقعه را دارد و از طرفی به شکل استعاری دلالت بر ماهیت انتظار و مهدویت دارد و با توجه به دو نیمه شعبان در سال جاری قابل تطبیق با روح حاکم بر ظهور امام عصر(عج) می باشد.

وی با اشاره به اینکه پنج کمیته در شهرداری قم برای برگزاری روز قم تشکیل شده است، بیان کرد: به پیشنهاد شهردار قم برای هر روز در این هفته نامگذاری‌هایی صورت گرفت که سعی شده مجموعه برنامه‌هایی با این عناوین برگزار شود.

مقیمی اظهار کرد: مجموعه برنامه‌های روز قم در سه دسته برنامه‌های شادیانه از جمله برگزاری مراسم و جشن‌های محله‌ای با عنوان جشن های در امتداد یاری، تولید محصولات فرهنگی از کلیپ‌های شهر نور تا ۶ کتابی که برای رونمایی در این ایام تولید شده، مجموعه مسابقات ورزشی در هفت عنوان که با کمک هیئت های ورزشی انجام می شود و فعالیت های عمومی ورزشی مانند همایش دوچرخه سواری تا رالی و تیراندازی خانوادگی تدارک دیده شده که چگونگی برگزاری آن در اخبار روز قم اطلاع رسانی می شود.

وی از احیای مجموعه گنبد سبز و اجرای ۱۰ شب برنامه در این مکان و برگزاری بازارچه صنایع دستی به مناسبت روز قم خبر داد و افزود: برگزاری تورهای تخصصی قم گردی با موضوعات بازدید از حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران، مناطق گردشگری و تورهای صنعتی و اقتصادی، برگزاری طرح حبیب با همکاری حرم مطهر با هدف آموزش کسبه اطراف حرم و آموزش زبان عربی و انگلیسی  به آنها، همایش محراب شهر با حضور مدیران محلات شهر با همکاری سپاه، پویش اذان و مسابقه گلبانگ که تا پایان سال ادامه خواهد داشت از دیگر برنامه های این ایام خواهد بود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم از نورافشانی ۱۱۰ مسجد در روز قم خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه های مهارت آموزی به خانواده ها، اجرای آیین زنگ روز قم با حضور آیت الله سعیدی، شهردار و جمعی از مدیران استان در مدرسه استثنایی ابابصیر، هماهنگی با معاونت امور زائرین استانداری و ابلاغ برنامه های روز قم به مجموعه دستگاه های ۱۸ گانه از دیگر اقداماتی است که برای گرامیداست روز قم انجام شده است.

مقیمی با تاکید بر اینکه روز قم رویداد جدیدی است و ضرورت دارد در رسانه ها به آن پرداخته شود، خاطرنشان کرد: شهرهایی مثل شیراز و اصفهان از چند دهه پیش روزهایی را نامگذاری کرده و جزئی از فرهنگ مردم شهر شده و حتی جشن های خصوصی خود را در این روز برگزار می کنند، ما نیز باید در قم به این سمت برویم و دستگاه های استانی نیز به این بپردازند همان طور که این رونق امسال اتفاق افتاد.

انتهای پیام/۷۸۰۰۹


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا