آذربایجان غربی

با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از آغاز موج ششم کرونا در آذربایجان‌غربی جلوگیری شود

جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: طی هفته گذشته به طور متوسط یک هزار و ۳۴۷ بیمار در مراکز درمانی استان بستری و در حدود ۳۰۰ نفر کاهش در بیماران بستری وجود داشت.

وی ادامه داد: در خصوص بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و بیمارانی که روزانه مبتلا می‌شوند نیز روال کاهشی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در استان به طور کل ۳میلیون و ۱۷۸هزار و ۶۳۶ دز واکسن که ۲میلیون۶۹ هزار دوز اول و یک میلیون و ۱۰۷هزار  دز دوم ۲میلیون و ۴۸۰هزار دز سوم برای کادر بهداشت درمان تزریق شده است.

آقازاده در خصوص سنین تزریق واکسن، گفت: برای سنین ۱۳ تا ۱۷ سال ۶۲.۸درصد دز اول و ۷.۹درصد دز دوم و برای سنین بالای ۱۸ سال ۸۰.۹ درصد دز اول و ۵۶.۶درصد دز تزریق شده است.

وی در خصوص میزان مشارکت شهرستان‌های استان، بیان کرد: ارومیه، خوی و تکاب بیشترین دز واکسن را دریافت و در شهرستان‌های سردشت پیرانشهر چالدران میاندوآب و مهاباد کمترین تزریق انجام شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: تمام هم استانی‌ها هر چه سریع‌تر برای دریافت واکسن خود اقدام و  برای رسیدن به ایمنی کامل باید ۸۰.۹ درصد دز دوم را دریافت کنند.

آقازاده به روند کاهشی بیماران سرپایی اشاره کرد و گفت: در بازه ۱۲ تا ۱۸ مهر ماه ۲هزار و ۲۱۳ نفر بیمار سرپایی بود که از ۲۶ مهرماه تا دوم آبان ماه به ۲ هزار و ۳۹ نفر بیمار سرپایی رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در خصوص تست‌های انجام شده گفت: طی هفته اول ۳۸ درصدتست‌ها مثبت و این هفته ۳۲ درصد نتیجه‌ها مثبت است و کاهش تعداد تست‌های مثبت نشان می‌دهد که تعادل ایجاد شده است.

آقازاده با بیان آغاز موج ششم در برخی از استان‌ها خاطرنشان کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت محدودیت‌ها از ورود به موج ششم جلوگیری شود.

وی با اشاره به شکننده بودن وضع موجود گفت: اشنویه، پیرانشهر و بوکان قرمز، پلدشت و چالدران زرد و بقیه ۱۲ شهرستان‌ نارنجی هستند.

آقازاده خاطرنشان کرد: تمام مراکز شهری و روستایی و خودرویی آماده تزریق واکسن می‌باشند و کمبود واکسن وجود ندارد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا