سمنان

آیین معرفی شهید عباسعلی فیض به عنوان شهید شاخص استان سمنان در منزل این شهید در سرخه برگزار شد

آیین معرفی شهید عباسعلی فیض به عنوان شهید شاخص استان سمنان در منزل این شهید در سرخه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری یولن استان سمنان در آیین معرفی شهید شاخص فرمانده سپاه قائم آل محمد (ص) ،نماینده ولی فقیه و استاندار سخنانی را بیان نمودند که به شرح زیر می باشد
▪️بیان معیارهای انتخاب شهید شاخص
سردار منصور شوقانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اظهار کرد: خدا را شاکریم که به ما توفیق داد در جمع خانواده های شهدا خصوصاً خانواده شهید عباسعلی فیض که از افتخارات شهرستان سرخه است و امسال هم به عنوان شهید شاخص استان معرفی شده اند، باشیم.
وی با بیان اینکه در راستای فرآیند انتخاب شهدای شاخص هر ساله سازمان بسیج از تمامی شهرستان های استان ها در کشور معیارها و شاخص هایی را برای انتخاب شهیدان شاخص قرار می دهند، افزود: یکی از معیارهای انتخاب شهید شاخص این است که شهید دارای حماسه عمیق و جامع و کامل بوده و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت، دارای چهار فرزند باشد.
وی افزود: شهید عباسعلی فیض در سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر و در جزیره مجنون آسمانی شد و بالغ بر ۳۰ سال فعالیت های مختلف ارزشمندی داشته است و آثار رسانه ای و هنری اثرگذاری از خود برجای گذاشت.
فرمانده سپاه استان سمنان گفت: شهید عباسعلی فیض در عرصه های فرهنگی و هنری نیز فعالیت و اقدامات بسیار ارزنده و تاثیر گذاری از قبل انقلاب و مبارزه با رژیم ستمشاهی و همچنین بعد از پیروزی انقلاب داشته است.
سردار شوقانی ادامه داد:شهید فیض با توجه به خفقانی که در آن دوران حاکم بوده است، جوانان و نوجوانان را با هدف آموزش و تعلیم با مفاهیمی چون مبارزه با بی عدالتی، مبارزه با ستم و آموزش شجاعت و شهامت در قالب نمایش آشنا کرده است. یکی از نمایش هایی که در زمان قبل از انقلاب انجام داده است با عنوان «حسنک کجایی است؟» با این نگاه که جوانان و نوجوانان را تحت تأثیر آثار و مفاهیم و مبانی غنی اسلام قرار تعلیم دهد و این جوانان و نوجوانان را به حضور در مساجد ترغیب و تشویق کند
فرمانده سپاه استان سمنان اضافه کرد: از دیگر ویژگی های این شهید بزرگوار در یک جمله می توان گفت که قبل از انقلاب هم در مبارزات انقلابی با تکثیر اعلامیه و پخش فرمایشات امام خمینی (ره) حضوری فعال داشته است و از طرفی با برپایی کلاس های قرآن و اخلاق تمام تلاش خود را در راستای ترویج مبانی دینی و اسلامی کرده است و بعد از انقلاب هم به عنوان اولین فرمانده پایگاه بسیج امام حسین(ع) معرفی می شوند.
او یادآور شد: از این خانواده بزرگ که افتخارات زیادی دارند شهدای بسیار زیادی تقدیم انقلاب شده اند، شهید محمدتقی فیض که برادر این شهید بزرگوار است. داود فیض از افتخارات ما و جانباز این خانواده هستند و همچنین محمدحسین فیض که در سال ۱۳۸۸ به عنوان شهید امنیت در این عرصه آسمانی شد و یا بانو کوکب فیض فرمانده پایگاه مقاومت و دبیر اجرایی محله اسلامی در منطقه سمنان که جا دارد ما از همه این بزرگواران، همسر و فرزندان شهید تشکر کنیم و ان شاءالله امروز که این شهید را به عنوان شهید شاخص استان معرفی می کنیم همه ما در راستای جهاد تبیین بتوانیم ابعاد مختلف خصوصیات این شهید را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم.

حسین احسانی از همرزمان این شهید نیز در این مراسم با اشاره به ۴۰ ویژگی این شهید والامقام اظهار کرد: شهید عباسعلی فیض در بیست و چهارم خرداد ماه سال ۱۳۳۳ در سرخه به دنیا آمد. نام پدرش ابوالقاسم و مادرش بیگم است. او پنج برادر و ۲خواهر دارد. تا پایان دوران ابتدایی درس خواند و به خاطر مشکلات خانوادگی آن را رها کرد.
او افزود: در سال های ۵۲ و ۵۳، در مبارزات علیه رژیم نقش مهمی را به عهده گرفت. ساختن نارنجک دستی، تکثیر اعلامیه و پخش آن، تشکیل کلاس های قرآن و اخلاق در مسجد، آموزش نظامی مخفیانه به مردم، پاره ای از این فعالیت هاست. در دوران سربازی از هر وسیله ای برای پخش نوارهای سخنرانی امام استفاده می کرد. چندین بار محل خدمت او به علت توهین به رژیم تغییر پیدا کرد.
همرزم شهید فیض ادامه داد: او با دختر خاله اش ازدواج کرد. در یک مغازه جوشکاری مشغول شد. در پایگاه مسجد امام حسین (ع) سرخه، فعالیت داشت. ایجاد کتابخانه و تشکیل کلاس ها و پخش فیلم های مختلف در مسجد از آن جمله است. با شروع تجاوز دشمن بعثی، به جبهه رفت. در عملیات های بیت المقدس، خیبر، محرم، بدر و در غرب کشور شرکت کرد. عباسعلی بیشتر از ۶ بار اعزام به جبهه داشت و به مدت ۱۷ ماه در جبهه های علیه باطل شرکت کرد.
احسانی عنوان کرد: این شهید سه دختر و یک پسر دارد. در آخرین اعزام او پسرش، محمدحسن، پانزده روزه بود. در بیست و پنج اسفند سال ۱۳۶۳، در جزیره مجنون در عملیات بدر مفقود الجسد شد. جنازه عباسعلی، معاون دسته در عملیات، ۱۰ سال بعد به سرخه بازگشت و در مزار شهدای این شهر دفن شد.

امید, [۰۹.۰۴.۲۴ ۰۴:۵۰] ▪️ضرورت تولید مستند زندگی شهدا و معرفی آن به نسل جوان
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز در این آیین اظهار کرد: امیرالمومنین حضرت علی (ع) در نهج البلاغه ویژگی های رزمندگان و مردان خدا و انسان کامل را بیان می کنند که شهید عباسعلی فیض نمونه بارز این مهم است.
او با بیان اینکه شهید فیض در عمل، گفتار، رفتار، فکر و اندیشه خود که بر پایه آموزه ها و اعتقادات دینی بود، اولیاء الله و ولی خدا بود، افزود: شهید فیض شخصیتی بسیار وارسته، فروتن همراه با آرامش معنوی خاص توام با یاد خدا داشت و در شب عملیات نیز با لسانی بسیار صمیمی همراه با طمانینه و آرامش خاطر، به عنوان فرمانده برای رزمندگان کلاس درس توحید و خداشناسی برپا می کرد.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: شهید شاخص استان سمنان در سال ۱۴۰۳، شهید عباسعلی فیض، روحیه و رویکرد بسیار ارزنده ای در بیان آموزه های دینی و اعتقاد به ترویج فرهنگ دینی داشت. خانواده این شهید والامقام نیز خانواده ای فعال و فرهنگی و تاثیرگذار در سطح شهرستان و استان سمنان هستند.
مطیعی با بیان اینکه یکی از موارد بسیار مهم در زندگی شهدا، حضور شهداست با تاکید بر اینکه حضور شهدا در زندگی خود را جدی بگیریم، گفت: امیدواریم خداوند توفیق دهد تا اینگونه جلسات و معرفی شهدای شاخص استان سمنان، به صورت مستمر همراه با تولید مستندهای زندگی شهیدان در راستای ترویج فرهنگ شهدا و ایثار در بین نسل جوان به عنوان الگوی جامعه ادامه یابد.
▪️ادامه دهنده راه شهدا باشیم
در ادامه محمدرضا هاشمی استاندار سمنان با اشاره به اینکه روحیه فروتنی، تواضع و مردمی بودن شهید عباسعلی فیض، شهید شاخص استان، سرآمد تمامی شاخصه ها و ویژگی های ارزشمند شخصیتی این شهید والامقام است، اظهار کرد: با جمع بندی بیش از ۳۰ شاخص و معیار مختلف، شهید شاخص استان معرفی شده است.
او افزود: خانواده شهید عباسعلی فیض نیز همچون شهید والامقام، انسان هایی وارسته بوده و در سطح جامعه در زمینه های مختلف اثرگذار هستند که این مهم به واقع به برکت خون شهداست.
استاندار سمنان تصریح کرد: برگزاری این آیین ارزشمند در واپسین روز های ماه مبارک رمضان که باعث شد تا در منزل شهید توفیق حضور پیدا کنیم، اقدام بسیار خوب مجموعه سپاه استان بوده است.
هاشمی با بیان اینکه با کار، رفتار و منش صحیح خود شرمنده شهدا نشویم، گفت: باید تلاش کنیم تا با تأسی از منش و روش شهدای والامقام از جمله شهید شاخص استان، شهید عباسعلی فیض، فرهنگ ایثار و شهادت را با کار جهادی به معنای واقعی به ثمر رسانده و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
بر اساس این گزارش؛ تمثال شهید شاخص استان سمنان در سال ۱۴۰۳، شهید عباسعلی فیض در این آیین رونمایی شد.
در این آیین امام جمعه سرخه، فرماندار سرخه، مشاور استاندار در امور ایثارگران، جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی استان، مدیران شهرستان سرخه و خانواده شهید والامقام نیز حضور دارند.

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا