سلامت

«دهکده محب سلامت» به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان برای درمان بیماران صعب‌العلاج وقف شد

«دهکده محب سلامت» به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان برای درمان بیماران صعب‌العلاج وقف شد

به گزارش خبرنگار یولن تمامی سهام شرکت دهکده محب سلامت ایرانیان به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان به توصیه و نیت خیرخواهانه مرحوم حاج محمدرضا اعتمادیان  طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام  سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و هیئت امنای موسسه غیرانتفاعی محب سلامت پارس، وقف شد.

براساس وقف‌نامه، تمامی سهام شرکت دهکده محب سلامت ایرانیان با دارایی‌های منقول و غیرمنقول (واقع در استان البرز، بخش چندار، روستای امین‌آباد عرصه به مساحت ۱۱ هزار متر مربع و اعیانی هفت هزار و ۶۰۰ متر مربع دارای ۵۲ اتاق برای یکصد تخت بستری، درمانگاه، مراکز بازتوانی) به‌نام دهکده محب سلامت وقف شده است.   

بر این اساس، موقوفه مذکور به اضافه تمامی اموال منقول شرکت از جمله تجهیزات پزشکی و تجهیزات اداری، براساس اساسنامه شرکت به بیماران با اولویت ادامه درمان بیماری سرطان، قلب، ارتوپدی، اعصاب و روان و سایر بیماری‌های صعب‌العلاج ارائه خدمت می‌کند.

بر اساس این وقف‌نامه، تمامی درآمد موقوفه پس از کسر هزینه‌های جاری بیمارستان اعم از هزینه‌های پرسنلی، آموزشی، درمانی و بهداشتی به مصرف تعمیرات اساسی و توسعه و تجهیز مرکز درمانی موقوفه می‌رسد و بر هر مصرف دیگری مقدم است و درآمد مازاد بر مصارف مزبور صرف درمان بیماران نیازمند خواهد شد. همچنین تولیت موقوفه مادام‌الحیات با مسعود اعتمادیان خواهد بود و متولی بعدی را نیز انتخاب خواهد کرد. محمود لولاچیان نظارت خود را به‌صورت اطلاعی در موقوفه اعمال می‌کند.

در این وقف‎نامه آمده است که این موقوفه از نوع عام بوده است؛ همچنین تولیت مرکز درمانی موظف است در همه زمان‌ها موجبات آبادانی و تجهیز مرکز درمانی را جهت بهره‌برداری صحیح به‌منظور ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مراجعین به نحو احسن فراهم کند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: مرحوم اعتمادیان یقین داشت که خداوند متعال را ملاقات می‌کند؛ ایشان زندگی خود را وقف کرده بود و چیزی باقی نگذاشت که برای خدا ایثار نکرده باشد.

وی با اشاره به آیه ۳۲ سوره مائده (هرکس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است)، افزود: به نظر می‌رسد احیای نفس هم در جنبه جسمی و هم در جنبه روحانی مورد نظر است.

خاموشی یادآور شد: اکنون دانش‌بنیان‌ها در وقف وارد شده‌اند؛ ارزان‌سازی تجهیزات پزشکی با استفاده از ظرفیت وقف و دانش‌بنیان‌ها کمکی بزرگ به مردم است.

حجت‌الاسلام خاموشی با مهم خواندن شکل‌های جدید وقف از جمله وقف سهام و وقف پول، خاطرنشان کرد: ما اخیرا موضوع راه‌اندازی بانک وقفی را مطرح کردیم؛ که براساس قواعد خودمان می‌توانیم بانک وقفی داشته باشیم.

در ادامه این مراسم مسعود اعتمادیان ایده شکل‌گیری شرکت دهکده محب سلامت ایرانیان را بیان کرد؛ همچنین محمود لولاچیان، عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و علی جعفریان از اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران در این مراسم صحبت کردند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا