بین الملل

جانسون: وضعیت اوکراین به لبه پرتگاه رسیده است

جانسون: وضعیت اوکراین به لبه پرتگاه رسیده است

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه درباره افزایش تنش در اوکراین گفت، وضعیت به لبه پرتگاه رسیده است.

به نوشته شبکه «اسکای نیوز»، جانسون گفت: «ما بر روی لبه پرتگاه قرار گرفته‌ایم. نشانه‌ها حاکی از آمادگی جدی روسیه برای حمله به اوکراین است و چنین کاری یک اشتباه فاجعه‌بار خواهد بود».

نخست‌وزیر انگلیس مدعی شد: «نشانه‌ها حاکی از این است که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای اقدامی است که ممکن است ظرف ۴۸ ساعت آینده رخ دهد».

او درباره گمانه‌زنی‌ها پیرامون کوتاه آمدن اوکراین از عضویت در ناتو گفت: «انگلیس نمی‌تواند حق اوکراین برای داشتن انگیزه پیوستن به ناتو را با مماشات در قبال پوتین معامله کند».

جانسون گفت: « در حال حاضر ۱۳۰ هزار نظامی روسی در مرز اوکراین مستقر شده‌اند. باید این را درک کنیم که اوضاع بسیار بسیار دشوار و خطرناکی است».

اظهارات روز دوشنبه جانسون در سفر به اسکاتلند دقیقاً با ادعاهای اخیر رسانه‌های آمریکایی درباره تعداد نظامیان روسیه در مجاورت مرزهای اوکراین و حمله احتمالی آن‌ها در روز چهارشنبه مطابقت دارد.

از سوی دیگر، دولت آمریکا اعلام کرده تمام کارکنان سفارت خود در کی‌یف را تا روز چهارشنبه از این شهر خارج خواهد کرد.

طی روزهای اخیر کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، کانادا، انگلیس، استرالیا و اتحادیه اروپا به کارمندان سفارتخانه‌های خود در کی‌یف دستور داده‌اند به دلیل احتمال وقوع حمله روسیه علیه اوکراین، هرچه سریعتر این کشور را ترک کنند. دولت انگلیس حتی پرچم خود را از ساختمان سفارت در کی‌یف برداشته است.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا