سمنان

مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» در تمام شهرهای استان سمنان

مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» در تمام شهرهای استان سمنان

به گزارش خبرگزاری یولن استان سمنان، سردار عباس مطهری در نشست خبری که در آستانه هفته دفاع مقدس در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت اظهار کرد: ملت ایران یک بار دیگر هویت ملی، مذهبی و تاریخی خود را به بهترین وجه ممکن با حضور و برگزاری پرشور مراسم اربعین نشان دادند.

وی با اشاره به هجمه دشمنان علیه ملت ایران در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و … گفت: این ملت همواره سربلند و پیروز بوده و هستند و توطئه‌های دشمنان را با بصیرت و دشمن‌شناسی خود خنثی می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به همزمانی گرامیداشت ایام‌الله دفاع مقدس با ربیع‌الاول گفت: این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و جشن بزرگداشت دفاع مقدس را همچون سال‌های گذشته به نحو مطلوبی انجام خواهیم داد.

مطهری عنوان کرد: ویژه برنامه‌های متنوع و متعددی همچون سال‌های گذشته در هفته دفاع مقدس امسال در استان سمنان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان در دوران دفاع مقدس یکی از استان‌های سرآمد کشور در تعداد شهید، رزمنده و جانباز محسوب می‌شود و این مهم مایه مباهات و افتخار است، گفت: در امتداد دفاع مقدس استان سمنان نیز همچون خوش درخشیده است که گواه آن تقدیم شهدای مدافع حرم، سلامت و امنیت به این انقلاب و نظام است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان خاطرنشان کرد: ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس از لحاظ توان نظامی، نیروی انسانی، رسانه و … ضعف داشت این در حالی بود که در مقابل کشور ما دشمنانی بهره‌مند از توان نظامی بالا، نیروی انسانی، رسانه قوی، پشتوانه مالی، دیپلماسی بین‌المللی قوی برخوردار بودند؛ اما با وجود این برتری در برابر ایستادگی و مقاومت ملت ایران شکست خوردند و رزمندگان ما پیروز این نبرد سخت بودند.

مطهری اظهار کرد: درخشش استان سمنان در دوران هشت سال دفاع مقدس یک قله افتخار به نام «مرصاد» دارد و لازم است در زمینه نقش پررنگ رزمندگان این استان در عملیات مرصاد در بخش‌های مختلف علمی، پژوهشی، هنری، رسانه‌ای، معماری و شهرسازی فعالیت گسترده‌ای انجام شود؛ چه بسا باید گفت تاکنون در این راستا آن‌چنان که باید و شاید و لازم بوده است؛ کاری انجام نشده است.

وی عنوان کرد: در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ دومین کنگره سه هزار شهید استان سمنان برگزار خواهد شد و در همین راستا اجلاسیه های شهرستان‌های مختلف این استان آغاز شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از اصحاب رسانه و مطبوعات و فعالان مجازی و … خواست با توجه به اینکه چندماهی تا برگزاری دومین کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان باقی مانده است؛ فعالیت‌ها در این حوزه دوچندان شود و تمام ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای در این حوزه بکار گرفته شود.

مطهری از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها را برگزاری مراسم سراسری جهاد مقاومت از دیروز تا امروز اشاره کرد و گفت: این ویژه برنامه‌ها سال‌های قبل با عنوان تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت برگزار شده است؛ امسال با این نام و با حضور پیشکسوتان این عرصه، جانبازان، خانواده‌های معظم شهدا دفاع مقدس، امنیت و سلامت و همچنین شهدای مدافع حرم به صورت سراسری در روز ۲۹ شهریورماه برگزار می‌شود.

وی از دیگر ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال در استان سمنان را اجرای برنامه «به دنبال ستاره‌ها» ویژه دانش آموزان دوره دوم با هدف آشنایی دانش آموزان با دوران دفاع مقدس و رویدادهای آن عنوان کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان خاطرنشان کرد: ساخت و تولید برنامه تلویزیونی «ماه نشان» که شامل خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس آغاز شده است.

مطهری گفت: برپایی نمایشگاه‌های عکس، چاپ ۱۰ عنوان کتاب نمایشنامه و فیلمنامه، آغاز تولید نمایش صحنه‌ای با مشارکت حوزه هنری، تولید نقاشی پرتره شهید محب شاهدین در سبک هایپررئال، تولید تابلوهای خوشنویسی، بازدید قشرهای مختلف از مرکز موزه دفاع مقدس، انتشار سه عنوان کتاب در حوزه بانوان دفاع مقدس، رونمایی از ۱۵ عنوان کتاب صوتی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی و سازمان‌ها و ادارات به کتاب‌های حوزه دفاع مقدس از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده است.

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا