همدان

رودخانه قاسم آباد ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری یولن از همدان، عصر امروز نشست ویژه ساماندهی رودخانه قاسم آباد با حضور فرماندار همدان، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان، معاون دادستان و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط در فرمانداری همدان برگزار شد.

فرماندار همدان در این نشست با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز موجود در حریم رودخانه قاسم آباد گفت: ضمن تعیین تکلیف حدود ۴۰ واحد مسکونی در معرض خطر حاشیه رودخانه قاسم آباد ادامه ساخت و سازها در این منطقه باید با جدیت مدیریت شود.

محمدعلی محمدی با بیان اینکه رودخانه قاسم آباد ضمن آزادسازی حریم، باید جداره‌سازی و ایمن شود افزود: پوشش رودخانه‌ها دخالت در طبیعت و خطرآفرین است چون علاوه بر خطر طغیان و آبگرفتگی این رودخانه جزیی از کمربند سبز و طبیعی محدوده شهر است که نباید ساخت و سازها به حریم آن می‌رسید.

وی اضافه کرد: ضمن استقرار نیوجرسی باید اطلاع‌رسانی لازم انجام شود که هر گونه قطعه‌بندی و معامله خارج از ضوابط شهرداری ممنوع و از ظرفیت‌های قانونی لازم مانند کمیسیون ماده ۱۰۰ برای مقابله با اینگونه موارد استفاده می‌شود.

فرماندار همدان یادآور شد: برخی از ساخت و سازهای غیر مجاز نتیجه سوء استفاده افراد سودجو از نیاز مردم به مسکن است که با ضعف نظارت اقدام به ساخت و فروش ساختمان‌هایی با حداقل ایمنی لازم کرده‌اند.

وی تفکیک غیر قانونی، تغییر کاربری و احداث بنای بدون کسب پروانه ساختمانی را از جمله مشکلات ساخت و سازهای غیر مجاز دانست و افزود: برخورد قانونی با مشاوران املاک که اقدام به معاملات اینگونه املاک می کنند باید در دستور کار مراجع نظارتی و قضایی قرار گیرد.

محمدی با تاکید بر ضرورت توجه به حریم رودخانه‌ها و راه‌ها در ساخت و سازها تصریح کرد: دستگاه های اجرایی ذیربط باید موارد نقض حریم قانونی تعیین شده را ضمن طرح شکایت در مراجع قضایی پیگیری حقوقی کنند.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی فاضلاب قاسم آباد و جداسازی آن از رودخانه اظهار کرد: ضمن بررسی حفاری های مورد نیاز خدمات زیرساختی در کوی قاسم آباد آسفالت معابر با زمانبندی مشخص در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

فرماندار شهرستان همدان ممنوعیت بهره برداری از فاضلاب در بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مرکز بهداشت و جهاد کشاورزی در این راستا بدون هیچگونه اغماضی باید وارد عمل شوند و از ظرفیت شهرداری هم برای قلع و قمع موارد احتمالی استفاده خواهد شد.

وی افزود: خدمات شهری چون شبکه آب شرب شهر همدان، حمل و نقل عمومی، روشنایی معابر، جمع آوری زباله و دیگر خدمات شهری به مردم کوی قاسم آباد ارائه شده و دستگاه‌های اجرایی باید با هم افزایی خدمات لازم را در این منطقه ارایه کنند.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا