سلامت

روند مراجعه بیماران کرونایی در شرق استان سمنان ثابت است

روند مراجعه بیماران کرونایی در شرق استان سمنان ثابت است

حسین شیبانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار یولن افزود: اکنون روند مراجعه موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا به نسبت ۲ هفته گذشته به مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه ثابت مانده است.

وی ثابت شدن روند مراجعه مبتلایان را قابل اعتماد ندانست و ابراز داشت: هم اکنون ۳۹ بیمار کووید-۱۹ در بخش‌های عادی و ۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند.

شیبانی در خصوص وضعیت واکسیناسیون جامعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: وضعیت واکسیناسیون نوبت اول و دوم به نسبت خوب است اما نوبت‌های سوم و به ویژه چهارم راضی کننده نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در حال حاضر همه نوع واکسن در مراکز درمانی و تجمیعی وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به آمادگی کامل مراکز تزریق واکسن در شهرستان‌های شاهرود و میامی مردم از این فرصت استفاده کنند و نوبت های تزریق واکسن خود را کامل نمایند.

وی تزریق دُز یادآور پس از طی شدن ۶ ماه از آخرین تزریق را ضروری خواند و افزود: افرادی که ۶ ماه از تزریق آخرین دُز واکسن آنها می‌گذرد به مانند کسی می‌ماند که تاکنون هیچ واکسنی دریافت نکرده است.

شیبانی با بیان اینکه تکمیل دوره‌های واکسیناسیون ضروری است، ابراز داشت: استفاده از ماسک موثر به طوری‌که زیر بینی و چانه قرار نگیرد و همچنین پرهیز از حضور در تجمعات غیر ضروری مورد تأکید است.  

هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا