سیاسی

گفتگوی مهم رئیسی و پوتین درباره جنگ قره باغ

گفتگوی مهم رئیسی و پوتین درباره جنگ قره باغ

سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز سه‌شنبه در پاسخ به تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، روند مراودات دو کشور را مطلوب ارزیابی و بر تسریع در اجرای توافقات و طرح‌های مشترک فیمابین، از جمله در زمینه‌های ترانزیت، حمل و نقل، تبادل انرژی و تکمیل کریدور شمال ـ جنوب تاکید کرد.

رئیس جمهور با قدردانی از حمایت روسیه برای عضویت ایران در گروه بریکس گفت: بریکس یکی از سازمان‌های نوظهور موثر در شکل‌دهی به جهان چند قطبی و زمینه‌ای مناسب برای گسترش تعاملات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران، روسیه و دیگر کشورهای عضو است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی اظهار داشت: حجم تجارت دو کشور در سال گذشته شاهد رکوردشکنی بود.

رئیس جمهور روسیه با ابراز امیدواری نسبت به اجرایی شدن هر چه زودتر خط‌آهن رشت ـ آستارا و اتصال خطوط ریلی ایران، آذربایجان و روسیه به یکدیگر و با اشاره به تاثیر قابل ملاحظه آن بر افزایش تبادلات تجاری بین این کشورها، ایران را شریک راهبردی روسیه دانست.

روسای جمهور ایران و روسیه در این مکالمه تلفنی، ضمن مرور آخرین وضعیت تحولات منطقه‌ای بر لزوم حل و فصل مسائل منطقه قفقاز جنوبی در گفتگو میان دو کشور و نیز گفتگوها در قالب «۳+۳» و پرهیز از دخالت بیگانگان در موضوعات مربوط به منطقه تاکید کردند.

۲۷۲۲۰

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا