بین الملل

آلمان سامانه دفاعی و راداری به اوکراین می‌دهد

آلمان سامانه دفاعی و راداری به اوکراین می‌دهد

به گزارش گروه بین الملل یولن، «اولاف شولتز» صداعظم آلمان روز چهارشنبه در بوندس تاگ(پارلمان) از ادامه حمایتهای برلین از کی‌یف خبر داد و اعلام کرد که به زودی ارتش اوکراین را به سیستم دفاعی «ایریس-تی» مجهز خواهد کرد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، شولتز افزود: ما در هفته‌های آینده تسلیحات بیشتری را(به اوکراین) تحویل خواهیم داد. به عنوان مثال، دولت تصمیم گرفته سیستم‌های IRIS-T را تامین کند. آنها مدرن ترین سیستم‌های دفاع هوایی هستند که آلمان در اختیار دارد. صدراعظم آلمان همچنین گفت که یک رادار پیشرفته نیز به اوکراین تحویل خواهد شد.

شولتز درباره زمان دقیق ارسال این تسلیحات و حجم عرضه آن توضیحی نداد.

روزنامه بیلد پیشتر گزارش داده بود که این سیستم ها احتمالا از ماه نوامبر در اوکراین می توانند مستقر شوند. برد موشک ۴۰ کیلومتر است و می‌تواند هواپیماها، هلیکوپترها، پهپادها و سایر اهداف را در ارتفاع ۲۰ کیلومتری ساقط کند.

صدراعظم آلمان در ادامه صحبتهای خود در پارلمان این کشور گفت: بر اساس توافق با هلند، آلمان ۱۲ هویتزر PzH 2000 را به دولت کی‌یف ارسال خواهد کرد و در حال حاضر سربازان اوکراینی در حال آموزش برای استفاده از این سیستمها هستند.

پیش از این جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از ارسال سامانه های راکت انداز پیشرفته به اوکراین خبر داده بود. تصمیمی که با واکنش شدید روسیه مواجه شده است.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفته: تصمیم واشنگتن برای تجهیز ارتش اوکراین با سیستمهای راکتی پیشرفته بسیار منفی است و منجر به افزایش خطر تقابل مستقیم(روسیه و آمریکا) خواهد شد.

وی افزود: نکته این است که ایالات متحده هیچ کاری برای حل بحران اوکراین نمی‌کند و در عوض به اوکراین تسلیحات صادر می‌کند و این دقیقا از سالها قبل از عملیات ویژه نظامی روسیه در جریان است. 

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا