سلامت

رییس مرکز بهداشت خوزستان: بیماری تب کریمه کنگو واکسن موثر یا درمان قطعی ندارد

رییس مرکز بهداشت خوزستان: بیماری تب کریمه کنگو واکسن موثر یا درمان قطعی ندارد

دکتر سید محمد علوی شامگاه سه‌شنبه در بخش خبر سیمای خوزستان بیان کرد: تب کریمه کنگو، یک بیماری ویروسی با نرخ مرگ و میر ۴۰ درصد است؛ یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری کاهش انتقال کنه به انسان است.

وی گفت: پوشیدن لباس آستین بلند و رنگ روشن برای افرادی که با دام سر و کار دارند، استفاده از کنه کش برای کشتن کنه روی لباس، استفاده ازمواد دور کننده کنه از پوست و بدن و بررسی لباس و بدن از نظر کنه از جمله راه‌های پیشگیری است.

علوی ادامه داد: هنگام دست زدن به حیوانات پوشیدن دستکش و لباس حفاظتی در کشتارگاه‌ها و دامداری‌ها و قرنطینه کردن دام پیش از ورود به کشتارگاه الزامی است و درمان دام‌ها با کنه کش‌ها ۲ هفته پیش از وارد شدن به کشتارگاه‌ها قابل توجه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز با بیان اینکه این بیماری از طریق تنفسی منتقل نمی‌شود گفت: استفاده از وسایل حفاظتی نظیر لباس، ماسک محافظ صورت و عینک در پرستاران و پزشکان و شستن دست ها با آب و صابون برای افراد ملاقات کننده با این بیماران توصیه می‌شود.

تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو (Crimean Congo Hemorrhagic Fever(CCHF)) یک بیماری حاد تب‌دار و خون‌ریزی دهنده است که از طریق گزش کنه، تماس با خون، ترشح یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

اول شهریور یک نفر بر اثر تب کریمه کنگو در بهبهان فوت شد و هم اکنون سه نفر مشکوک به این بیماری در بهبهان زیر مراقبت هستند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا