سلامت

وزیر بهداشت:مراجع تقلید واکسیناسیون کرونا را لازم می‌دانند

دکتر بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی تربت حیدریه افزود:۱۲۳ هزار نفر بر اثر شیوع کرونا در کشور طی یک سال و نیم گذشته درگذشته اند که فاجعه بزرگی است و راهکار آن قوی شدن مردم بود و لطف الهی شامل حال دولت شد و با تلاش شخص رییس جمهوری و هماهنگی بین وزیران ثابت شد که اگر تلاش کنیم موفق می شویم و امروز واکسیناسیون به خوبی در کشور انجام شد و همچنان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: شعار اصلی این دولت “ایران قوی” و “ما می توانیم” است همچنان که رزمندگان ما شعار “ما می توانیم” را در روزگار دفاع مقدس محقق کردند و با وجود هجوم بی رحمانه همه کشورها علیه ملت ما نشان دادند که ما می توانیم به رشد بزرگ نظامی، اقتصادی و فرهنگی برسیم..

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: در گذشته تصور بر این بود که همه امکانات باید در شهرهای بزرگ و مادر باشد و دیگر مناطق، امکانات مورد نیاز خود را از شهرهای مادر دریافت کنند اما امروز ثابت شده که این تصور باطل است و باید همه نقاط کشور توسعه یابد.

عین اللهی افزود:محرومیت زدایی تنها به منابع اقتصادی مربوط نیست بلکه جنبه های فرهنگی و اجتماعی دارد و وجود دانشگاه در پیشرفت هر منطقه موثر است و وقتی در یک منطقه محروم دانشگاه ایجاد می کنیم جوانان آن منطقه بهتر درس خوانده و زمینه رشد آنها فراهم می شود مثلا یک جوان اهل تربت حیدریه همان استعداد جوان شهرهای بزرگ را دارد و باید با ایجاد زیرساخت های لازم، زمینه رشد همه مناطق محروم کشور را فراهم کرد و هدف اصلی ما محرومیت زدایی است.

وی ادامه داد:نزدیکی تربت حیدریه به دانشگاه علوم پزشکی مشهد امکان همکاری آن دانشگاه با دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه را فراهم کرده و این مهم زمینه طی کردن راه ۱۰۰ساله در یک شب است.

وزیر بهداشت گفت:مقام مظم رهبری می فرمایند که در مسیر حرکت باید پیوست عدالت داشته باشیم و این یعنی خدمت رسانی بیشتر به محرومان و افتخار ما خدمت رسانی به مناطق محروم است.

عین اللهی افزود:امروز برای اعتلای نام ایران باید همه تلاش کنیم چون وقتی اسم ایران گفته می شود تداعی کننده امام خمینی(ره)،مقام معظم رهبری و شهدای مدافع حرم، شهید قاسم سلیمانی و نامی پر افتخار است و باید به جایی برسیم که نام ایران به معنی قدرت اقتصادی باشد و ما این پیچ تاریخی را رد می کنیم چون تجربه نشان داده است که تحریم های غرب علیه ما بی اثر است و وقتی ما در صحنه باشیم و تلاش کنیم هیچ تحریمی علیه ما تاثیر ندارد.

نیم میلیون نفر از خدمات بیمارستان امام حسین (ع) تربت‌حیدریه بهره‌مند می‌شوند

نماینده مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: با افتتاح بیمارستان امام حسین (ع) نیم میلیون نفر در مردم جنوب استان خراسان رضوی از خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی آن بهره‌مند می‌شوند.

محسن زنگنه افزود: این بیمارستان در کریدور شمال به جنوب واقع شده و سالانه ۱۶ میلیون زائر و مسافر از این مسیر تردد می‌کنند که امکان برخورداری از خدمات این بیمارستان را دارند.

وی ادامه داد: ۱۰ پروژه درمانی دانشگاه علوم پزشکی این منطقه در شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه و مه ولات نیازمند ۴۵ میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم وزیر بهداشت توجه خاصی به این پروژه ها داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین این پروژه ها، بیمارستان راشد شهرستان زاوه است که با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است و امیدواریم با مساعدت وزیر بهداشت این پروژه ضروری مردم در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

فرماندار تربت حیدریه هم گفت: برای توسعه پردیس دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان ۵۰ میلیارد تومان تفاهمنامه با خیران منعقد شده است.
حسین شرافتی راد افزود: از وزیر بهداشت تقاضا داریم در تسریع احداث پردیس دانشگاه و دانشکده های پزشکی مساعدت کند.

ساخت بیمارستان امام حسین (ع) در ۲۲ دی ماه سال ۸۸ آغاز شد و هم اکنون در ۶ طبقه، هشت اتاق عمل و ۱۲ بخش به بهره‌برداری رسیده است.
این مرکز درمانی در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع و در ساختمانی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع با ظرفیت ۲۷۲ تختخواب شامل بخش های آی.سی.یو، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، دیالیز، مراقبت های ویژه، اورژانس، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل شناسی، میکروب شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و هشت اتاق عمل و آزمایشگاه‌های مختلف تکمیل شده و ۲ هزار و ۵۰۰  میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای ساخت و تجهیز این بیمارستان هزینه شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز یک مرکز اورژانس جاده ای شهرستان ترتبت حیدریه را نیز افتتاح کرد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر از جمعیت این شهرستان‌ها خدمات ارایه می‌دهد و ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۴ تخت در بیمارستان مه‌ولات دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا