البرز

زیرساخت‌های آب و برق در منطقه ویژه اقتصادی پیام توسعه می‌یابد

زیرساخت‌های آب و برق در منطقه ویژه اقتصادی پیام توسعه می‌یابد

به گزارش یولن از کرج، نادر ثناگو مطلق، مدیرعامل منطقه ویژه فرودگاه پیام، با اشاره به برگزاری نشستی با وزرای ارتباطات و نیرو که در راستای توسعه زیرساخت‌های این مجموعه صورت گرفت، گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه مواردی در خصوص ارائه راهکارهایی برای بهبود زیرساخت‌های برق و آب منطقه در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال در منطقه پیام عنوان کردند.

وی تصریح کرد: دکتر زارع پور در این نشست بیان کرد که با توجه به اهمیت توسعه شبکه ملی اطلاعات و تاثیر آن در مسیر استقلال، خودکفایی، امنیت بیشتر و ایجاد ارزش اقتصادی پایدار برای کشور و نظر به جایگاه منطقه ویژه اقتصادی پیام به عنوان قطب اقتصاد دیجیتال با هدف استقرار مهمترین مراکز داده کشور در کوتاه مدت نیاز به ۴۰ مگاوات برق و در بازه زمانی یک ساله به ۱۲۰ مگاوات برق است.

ثناگو مطلق گفت: میزان برق مورد نیاز در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام بر اساس مطالعات طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی، برگزاری جلسات متعدد و سوابق بیان شده که در صورت تامین بخش زیادی از نیاز منطقه در این بخش را می تواند مرتفع کند.

وی اظهار کرد: تامین آب مورد نیاز منطقه از دیگر مواردی بود که در این نشست از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد.

این مقام مسؤول یادآور شد: تبدیل پیام به قطب فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات از مهم ترین برنامه‌هایی است که هم اکنون به صورت جدی در پیام در حال اجرایی شدن است.

وی ادامه داد: این در حالی است که تحقق این مهم نیازمند همکاری سایر دستگاه های خدمات رسان از جمله وزارت نیرو است تا بتوان زیر ساخت‌ها در بخش آب و برق مورد نیاز منطقه را تامین و قدم‌های اساسی در این راستا برداشت.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا