بین الملل

سخنان تند وزیر خارجه آلمان علیه پوتین

سخنان تند وزیر خارجه آلمان علیه پوتین

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، همزمان با شدت گرفتن اظهارنظرهای مقام‌های اوکراینی و متحدانش علیه روسیه درباره درگیری‌ها در شهر «بوچا» واقع در استان ‌کی‌یف، «آنابلا بائربوک» وزیر خارجه آلمان مسئولان روسیه و رئیس‌جمهور این کشور را به تشدید تحریم‌ها تهدید کرد.

ساعتی بعد از اتهام زنی وزیر خارجه اوکراین علیه روسیه درباره ارتکاب «جنایت» در شهر بوچا، همتای آلمانی او در پیامی توییتری روایت او و دیگر مقام‌های اوکراینی درباره درگیری‌ها در این منظقه شمالی استان کی‌یف را تکرار کرد.

«دیمترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در صفحه توییتر خود ضمن انتشار چهار عکس اعلام کرد که این تصاویر متعلق به شهر شمالی «بوچا» در استان کی‌یف پایتخت این کشور است. در این تصاویر تخریب گسترده ناشی از درگیری‌ها و همچنین تعدادی جنازه افراد دیده می‌شود که در خیابان‌ها افتاده و رها شده‌اند.

کولبا در پیام توییتری خود، روسیه را به ارتکاب «جنایت» در شهر بوچا متهم کرد و نوشت: «جنایت بوچا عامدانه بود. هدف روس‌ها حذف هر چه بیشتر اوکراینی‌هاست. ما باید جلوی آنها را بگیریم و بیرون‌شان کنیم. من هم اکنون خواهان (اعمال) تحریم‌های ویرانگر گروه ۷ هستم: تحریم نفت، گاز و زغال سنگ، بستن همه بنادر به روی کشتی‌ها و کالاهای روسی، قطع دسترسی همه بانک‌های روسی به سوئیفت».

به دنبال توییت وزیر خارجه اوکراین، وزیر خارجه آلمان با انتشار یک پیام توییتری به زبان آلمانی  روایت اوکراین درباره وضعیت «بوچا» را تکرار کرد و موضع تندی علیه روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور گرفت.

«آنابلا بائربوک» وزیر خارجه آلمان نوشت: «تصاویر منتشر شده از بوچا غیر قابل تحمل است. خشونت افسارگسیخته پوتین خانواده‌های بی‌گناه را از بین می‌برد و حد و مرزی نمی‌شناسد».

این مقام ارشد برلین افزود: «مسببان این جنایات جنگی باید پاسخگو باشند. ما تحریم‌ها را علیه روسیه تشدید خواهیم کرد و از اوکراین در دفاعشان (در برابر روسیه) حمایت بیشتری خواهیم کرد».

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا