سلامت

تنها بیمارستان مراوه‌تپه پزشک متخصص رادیولوژی، قلب و جراح ندارد

تنها بیمارستان مراوه‌تپه پزشک متخصص رادیولوژی، قلب و جراح ندارد

مسعود پران‌دوجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار یولن افزود: با گذشت ۱۵ ماه از افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی مراوه‌تپه، کمبود پزشک متخصص در این مرکز درمانی مشهود است و بیماران مجبورند برای درمان به شهرهای همجوار کلاله یا گنبدکاووس در فاصله ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتری این شهرستان مراجعه نمایند.

وی اضافه کرد: بیمارستان علوی مراوه‌تپه که در بخش‌های مختلف از جمله اطفال، زنان و اورژانس فعال است برای خدمات دهی به همه بیماران، به پزشکان متخصص در رشته‌های رادیولوژی، قلب، داخلی و جراح نیاز دارد.

دکتر پران‌دوجی ادامه داد: پیگیری‌ لازم از طریق دانشگاه علوم پزشکی گلستان انجام شده و امیدواریم پزشکان مورد نیاز برای بیمارستان علوی شهرستان مرزی و کمتر توسعه یافته و محروم مراوه‌تپه تامین شود تا بیماران مجبور نشوند با صرف وقت، هزینه و طول مسافت به شهرهای همجوار بروند.

تنها بیمارستان مراوه‌تپه پزشک متخصص رادیولوژی، قلب و جراح ندارد

رییس بیمارستان علوی مراوه‌تپه از اختصاص یک دستگاه دیالیز جدید به این مرکز درمانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد و گفت: هم اکنون چهار دستگاه دیالیز (JMS و ATF )به هشت بیماری که در این شهرستان از درد نارسایی مزمن کلیه رنج می‌برند، خدمات دهی می‌کنند.

به گزارش یولن، اول تیرماه سال گذشته بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی علوی شهرستان کمتر توسعه یافته مراوه‌تپه با زیربنای ۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع و با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیدپرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، استاندار گلستان و مسوولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

شهرستان مراوه‌تپه حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستای دارای کُد شناسایی و در گستره سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع سکونت دارند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا