بین الملل

اعتراف برلین؛ «پ.ک.ک» بزرگترین گروه تروریستی خارجی در آلمان است

اعتراف برلین؛ «پ.ک.ک» بزرگترین گروه تروریستی خارجی در آلمان است

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، گزارش اطلاعاتی در آلمان نشان می‌دهد که گروه تروریستی «پ‌.ک‌.ک» موسوم به «حزب کارگران کردستان» بزرگترین گروه تروریستی خارجی در این کشور است.

بر اساس این گزارش سالانه که توسط اداره فدرال حراست از قانون اساسی (سازمان امنیت داخلی) آلمان منتشر شده، گروه تروریستی پ‌.ک‌.ک حدود ۱۴ هزار و پانصد عضو و طرفدار در آلمان دارد و از این کشور برای جمع‌آوری کمک مالی، جذب نیرو و تبلیغات استفاده می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این گزارش امنیتی توضیح می‌دهد اعضای گروه تروریستی پ.ک.ک در سال گذشته بیش از ۳۰۰ جرم از جمله حملات خشونت‌آمیز که منجر به وارد آمدن خسارات جانی و مالی شد، در آلمان مرتکب شدند.

در این گزارش تاکید شده است که گروه تروریستی پ.ک.ک سال گذشته از طریق کمپین‌های مختلف در آلمان حدود ۱۷.۸۵ میلیون دلار جمع آوری کرده است.

در همین راستا، وزارت خارجه ترکیه سفرای پاریس و برلین در آنکارا را به علت برگزاری راهپیمایی عناصر پ.‌ک‌.ک در آلمان و فرانسه، احضار کرد. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز گفته که کشورهای اروپایی به نام دموکراسی از سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کنند (جزئیات بیشتر).

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با گروهک تروریستی «پ‌.ک‌.ک» در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق و اکنون به بهانه نیروهای «قسد» در حال نقض حاکمیت سوریه است. گروهک پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا ادعا می‌کند که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند. اما در مقابل نیز صدها روستا به دلیل حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه خالی از سکنه شده است.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا