بین الملل

دیپلمات روس: واشنگتن به دنبال قطع کامل روابط با مسکو نیست

دیپلمات روس: واشنگتن به دنبال قطع کامل روابط با مسکو نیست

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «آناتولی آنتونوف» سفیر مسکو در واشنگتن خبر داد که آمریکا دیپلمات‌های روسی را به بازداشت تهدید کرده است.

آنتونوف شامگاه شنبه در این‌باره گفت که واشنگتن تهدید کرده دیپلمات‌های روسی را که به آنها دستور داده شده تا قبل از پایان ژانویه کشور را ترک کنند، بازداشت خواهد کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی توضیح داد: «آزار و اذیت دیپلمات‌های روسی ادامه دارد. دوره اخراج ۲۷ دیپلمات روسی از ایالات متحده به تازگی به پایان رسیده است. گفته می‌شود که به شما دستور داده شده که از آمریکا خارج شوید. وقتی ما پرسیدیم که اگر این کار را نکنیم چه بر سر دیپلمات‌های ما می‌آید. به ما گفته شد روز بعد شما را دستگیر می‌کنیم و به نهادهای مربوطه می‌فرستیم. آیا این اخراج دیپلمات‌های ما نیست؟»

این دیپلمات روس همچنین گفت که آمریکا به خاطر روسیه، کشورهای آمریکای لاتین را مرعوب می‌کند.

آنتونوف در این‌باره اظهار داشت که کشورهای آمریکای لاتین به سمت روسیه کشیده شده‌اند، اگرچه آنها مجبور هستند به نظر واشنگتن نگاه کنند.

به نوشته ریانووستی، وی توضیح داد: «آمریکای لاتین را که (از نظر آمریکایی‌ها) حیاط خلوت ایالات متحده می‌دانند، و به روس‌ها می‌گویند به آنجا نروید. کشورهای آمریکای لاتین به سمت ما کشیده شده‌اند. بله، آنها باید به اطراف نگاه کنند، زیرا باتوم تحریم‌ها بالاتر از آنها قرار دارد – اگر سعی کنید گامی به سمت روسیه و چین بردارید، ما آن را بر سر شما فرو می‌بریم».

سفیر مسکو در واشنگتن در بخش دیگری از صحبت‌هایش تحلیل کرد که واشنگتن به‌دنبال قطع کامل روابط با مسکو نیست.

آنتونوف در پاسخ به این سوال که آیا سیاستمداران آمریکایی پاسخ مسکو به گسترش احتمالی تحریم‌های آمریکا را به دلیل اوضاع پیرامون اوکراین بررسی می‌کنند، گفت بلکه آنها در حال محاسبه هستند.

به نوشته ریانووستی، وی افزود: «صادقانه بگویم، من معتقد نیستم که آمریکایی‌ها آماده باشند همه ‌روابط را از بین ببرند. آنها فکر می‌کنند که ما تا آخر پیش نخواهیم رفت».

این دیپلمات روس پیشتر نیز گفته بود پاسخ آمریکا و ناتو به پیشنهادهای امنیتی روسیه مفید نبود زیرا واشنگتن اساساً پیشنهاد می‌کند بر روی موضوعات ثانویه تمرکز کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا