سلامت

۸۰ درصد جمعیت هدف یک دُز و ۵۴ درصد دو دُز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند

به گزارش روز پنجشنبه یولن از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان ولایت دامغان افزود: وضعیت کرونا از نظر ابتلا، بستری در بخش مراقبت های ویژه و فوت بیماران در کشور در چند هفته اخیر، تغییر محسوس و قابل توجهی نداشته، اما لازم است که پروتکل ها همچنان از سوی مردم، رعایت شود.  

وی ادامه داد: برخی از کشورهای همسایه از جمله ترکیه و برخی از کشورهای دنیا مانند آمریکا و روسیه، وضعیت مناسبی از نظر کرونا ندارند و میزان مرگ و میر بیماران در این کشورها بالا است و رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری و استفاده از ماسک در کنار واکسیناسیون می تواند نقش مهمی در کنترل کرونا داشته باشد و مردم فکر نکنند با تزریق واکسن، کار تمام شده است.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: با سرعت مناسب واکسیناسیون در کشور امیدواریم شاهد مرگ و میر بالا مانند موج پنجم نباشیم. هنوز آثاری از موج ششم بیماری را نمی بینیم و میزان بستری و مرگ و میر بیماران در هفته های گذشته، ثابت مانده است، اما تمام نیروها در حالت آماده باش قرار دارند و از نظر دارو و کشیک نیروها نیز وضعیت مناسبی داریم و امیدواریم دیگر شاهد تکرار موج پنجم نباشیم.

عین اللهی تصریح کرد: قبل از سفر به دامغان، مصوب کردیم که ۹۶ تخت به ظرفیت بیمارستان ولایت اضافه شود و با توجه به جمعیت دامغان با اضافه شدن تخت های جدید بیمارستانی، دامغان وضعیت مطلوبی از نظر درمانی پیدا خواهد کرد.

به گزارش یولن وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده رییس‌جمهوری، در قالب سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، امروز پنجشنبه وارد دامغان شد.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا