سلامت

انجام سی‌تی اسکن برای همه بیماران کرونایی ضرورتی ندارد

به گزارش خبرنگار بهداشت و سلامت یولن، صانعی روز جمعه در حاشیه برگزاری همایش شهدای سلامت در جمع خبرنگاران افزود: افرادی که دارای علائم خفیف کرونا هستند نیازی به انجام سی تی اسکن ندارند و در عین حال بیمارانی که دارای تب بالا و سرفه های شدید هستند باید سی تی اسکن ریه انجام دهند.

وی اظهار داشت: انجام سی تی اسکن توسط بیماران کرونایی زمان خاصی ندارد و اگر این بیماری ریه را درگیر کرده باشد، قابل تشخیص است.

صانعی ادامه داد: انجمن رادیولوژی ایران جزو اولین انجمن هایی است که با آغاز همه گیری کرونا، اقدامات لازم را برای درمان‌های تزریقی و سی تی اسکن انجام داد و سایت آموزشی را برای فراگیری پزشکان راه اندازی کرد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همچنین این انجمن با همه‌گیری کرونا گروه مشاوره برای درمان این بیماری ایجاد گرد که بازتاب خارجی خوبی داشت.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا باعث شده بسیاری از رادیولوژیست‌ها جان خود را از دست بدهند، افزود: همایش شهدای سلامت بصورت مجازی به مدت چهار روز بصورت مجازی در محورهای نقش رادیولوژی در نوآوری بیماری‌های زنان، بارداری، مغز و اعصاب، چشم و غیره برگزار می شود.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا