بین الملل

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور اسلوونی در مونیخ

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور اسلوونی در مونیخ

به گزارش گروه سیاست خارجی یولن، حسین  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (جمعه) برای شرکت در پنجاه و هشتمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ به مونیخ سفر کرده، بعدازظهر امروز با «باروت پاخور» رئیس جمهور اسلوونی در هتل محل برگزاری کنفرانس مذکور دیدار و در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و مسائل مورد علاقه بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیرامور خارجه در این ملاقات با اشاره به ظرفیت های گسترده روابط در حوزه های اقتصادی و فنی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای برگزاری کمیسیون مشترک اعلام کرد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر عزم تهران برای توازن بخشی به روابط با کشورهای مختلف اروپایی، روابط با اسلوونی را حائز اهمیت برشمرد.

رئیس جمهور اسلوونی نیز با اشاره به سفر خود در سال ۲۰۱۸ و ملاقات با رهبر معظم انقلاب، آن سفر و برنامه های متعاقب پیگیری شده را نشانگر اراده لوبلیانا برای گسترش همه جانبه روابط با تهران خواند.

دو طرف در این ملاقات در خصوص برخی موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین المللی از جمله آخرین وضعیت گفتگوها در وین بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین طی اظهاراتی در مونیخ با بیان اینکه هنوز با برخی مسائل حل نشده در وین مواجه هستیم، گفت: طرف های غربی هستند که می توانند تعیین کنند که این مذاکرات در چند روز آینده به نتیجه خواهد رسید یا در چند هفته آینده. 

گفتنی است پنجاه و هشتمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ از امروز ۱۸ فوریه به مدت سه روز تا ۲۰ فوریه برگزار می شود. 

انتهای پیام/ 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا