زنجان

لزوم برآورده شدن انتظارات ایران در مذاکرات هسته‌ای/ صنایع دفاعى یکى از ارکان مهم تأمین امنیت ملى است

لزوم برآورده شدن انتظارات ایران در مذاکرات هسته‌ای/ صنایع دفاعى یکى از ارکان مهم تأمین امنیت ملى است

به گزارش خبرگزاری یولن از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان با تشریح ابعاد مختلف حمله به سلمان رشدی، بر لزوم برآورده شدن انتظارات ایران از مذاکرات در حال انجام هسته‌ای، مشکلات منطقه‌ای هم را متذکر شده و به مسؤولان برای توجه و اقدام برای حل مشکل آب شرب مردم طارم تاکید کردند.

امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به حمله به سلمان رشدی اظهار کرد: اصل این حمله با وجود تبلیغات فراوان ضعف سیستم اطلاعاتی کشور آمریکا را به خوبی نمایان کرد و نشان داد که تدابیر شدید امنیتی هم نمی‌تواند از سوء قصد به جان افراد جلوگیری کند.

حجت‌الاسلام علی‌رضا علی‌اکبری با بیان اینکه حمله اخیر با هر نگاهی تحلیل شود یک شکست برای جبهه استکبار است، تصریح کرد: اگر اقدام «هادی مَطر» را عملیاتی شجاعانه یک جوان مسلمان و مجاهد بدانیم که ۱۰ سال پس از حکم امام در آمریکا به دنیا آمده این نگرانی مهم برای غربی‌ها پیش می‌آید که چگونه یک جوان مسلمان لبنانی الاصل که متولد آمریکاست سه دهه پس از حکم امام خمینی (ره) برای زمین نماندن حکم ایشان تن به خطر می‌دهد و سلمان رشدی ملعون را مورد حمله قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر هم با نگاه بدبینانه به مسئله سلمان رشدی نگاه کنیم و حادثه فوق را طراحی غربی‌ها برای راحت شدن از دل مشغولی و هزینه سنگین حفاظت از سلمان رشدی مفلوک بدانیم باز هم شکست برای غربی‌ها است که به وابستگان بیچاره آنها نشان می‌دهد چیزی که برای غرب مهم  نیست جان انسان‌هاست، که حتی وفادارترین آنها این سرانجام خوش خدمتی و اربابان بد عهد و خبیثی است که به چیزی به جز اهداف پلید خود نمی‌اندیشند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به مذاکرات برجامی و تاکید بر این مطلب که واقعیت واضح و روشن در سه نکته اساسی وجود دارد، ادامه داد: اطمینان ایران از رفع موثر و پایدار تحریم، تضمین رسمی و کتبی و اهرم فشار قرار نگرفتن موضوعات سیاسی و غیرفنی سه مطلب مورد تاکید ایران در این مذاکرات است.

وی تاکید کرد: جبهه رسانه‌ای دشمن و پیاده‌نظام او در داخل دائماً در صدد القای دو مطلب هستند اول اینکه اقتصاد و معیشت و ارزانی کالاها و گردش مالی و تجارت خارجی کشور به مذاکرات گره خورده و راهی جز کوتاه آمدن و امتیاز دادن نیست و دوم اینکه اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد اوضاع اقتصادی کشور بسیار سخت‌تر خواهد شد در حالی که هر دو گزاره فوق دروغ بزرگ است.

علی‌اکبری افزود:  تردیدی نیست که استکبار در جنگ اراده‌ها در صدد تحمیل اراده خود بر اراده ملت ایران است اراده اصلی دشمن اکنون بیش از هر زمان بر تضعیف روحیه انقلابی مردم و دولتمردان ایران است.

سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی حفظ عزت کشور  است

همچنین حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی پور امام جمعه خرمدره با اشاره به حمله به سلمان رشدی در آمریکا حمله به سلمان رشدی، ضمن مخدوش ساختن آبروی امنیتی آمریکا، احساس امنیت برای شهروندان این کشور را با چالش جدی مواجه کرده، حتی اگر این اقدام توسط خود آمریکای‌های برای اتهام زدن به ایران اسلامی باشد.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در حال انجام گفت: اگر چه ضرورت انجام مذاکرات به دلایل مختلف روشن است، در عین حال سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی حفظ عزت کشور و پرهیز از گره زدن مشکلات کشور به این مذاکرات است.

امام جمعه خرمدره افزود: آمریکا و کشورهای اروپایی در حالی در صدد القای این حربه هستند که با شکست مذاکرات، وضع اقتصادی ایران به مراتب بدتر خواهد شد، این در حالی است که نه اقتصاد ایران به صورت کامل به مذاکرات وابسته است و نه کشورهای طرف مذاکره در صورت شکست مذاکرات، از آسیب‌های اقتصادی جدی آن مصون خواهند ماند.

وی با اشاره به سالگرد کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد گفت: مقایسه حاکمیت دست نشانده پهلوی و نمودهای مختلف ذلت در آن دوران، با دوران پس از پیروزی انقلاب نشانگر این واقعیت مهم است که استقلال و مقاومت تنها راه عزت و سربلندی برای مردم غیور ایران اسلامی است.

زاهدی‌پور با انتقاد از گرانی بلیت نجف تصریح کرد: گرانی بلیت برای سفرهای زیارتی به هیچ وجه قابل دفاع نیست و دولت باید راهکارهای لازم را برای تسهیل در سفرهای زیارتی فراهم کند.

لزوم توجه مسؤولان به مشکل آب شرب طارم

امام جمعه آب‌بر هم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشکلات آب شرب شهرستان طارم را یادآور شد و گفت: حل این مشکل به ویژه در شهرهای آب‌بر، گیلوان و چورزق نیازمند اقدام جدی است چرا که ساکنان طبقات دوم واحدهای مسکونی مشکلات جدی دارند.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری با توصیه به دیگر خانوارها برای صرفه‌جویی در مصرف آب شرب گفت: خانوارهایی که اقدام به آبیاری درختان خود با آب شرب می‌کنند هم کم نیستند.

وی به در پیش بودن روز جهانی مساجد اشاره و تصریح کرد: علاوه بر مسائل عبادی باید به مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هم در مساجد توجه شود .

منصوری با تاکید بر توجه به حضور همه اقشار در مساجد گفت: باید موانع حضور کودکان در مساجد رفع شود چرا که مساجد متعلق به عموم مردم است.

صنایع دفاعى یکى از ارکان مهم تأمین امنیت ملى هر کشوری است

همچنین امام جمعه قیدار هم در خطبه‌های این هفته نماز به پاسخ مقام معظم رهبری به نامه مسؤولان جنبش جهاد اسلامی اشاره کرد و گفت: معظم‌له در این نامه از افتخارات مضاعف جنبش جهاد اسلامی و ارتقای جایگاه این جنبش در مقاومت فلسطین سخن گفتند و بر پیوند مجاهدت غزه و کرانه غربی تاکید کرده و بشارت قوت مقاومت و افول صهیونیست‌ها را دادند.

حجت‌الاسلام علی موسوی افزود: یکی از دستاوردهای این جنگ و نبردهای قبلی این واقعیت است که گنبد آهنین، توان مقابله با موشک‌های نقطه زن حزب الله و مقاومت فلسطین را ندارد.

وی با بیان اینکه ۳۱ مرداد ‏ماه سالروز صنعت دفاعی‏ نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: این روز، روز نماد اعتماد به نفس و پیشرفت ملت ایران در عرصه اقتدار دفاعى و تحریم‌‏شکنى است باید به همه مجاهدان این عرصه که باعث پیشرفت صنایع دفاعى کشور شدند، تبریک گفت.

امام جمعه قیدار تاکید کرد: صنایع دفاعى یکى از ارکان مهم تأمین امنیت ملى هر کشورى است و آنچه امروز و با گذشت این همه سال از پیروزی انقلاب اسلامی موجب پویایی صنعت دفاعی کشور و عصبانیت و هراس دشمنان نظام اسلامی و ملت ایران شده و باعث شده دشمنان چشم طمع و تعرض به این حوزه را داشته باشند هوشمندی، درایت و تدبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان حضرت آیت‌‏الله العظمی امام خامنه‏‌ای است.

امام جمعه سلطانیه هم در خطبه‌های این هفته با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، این دو شهید را از نیروهای برگزیده، دلسوز و مردمی دانست و با بیان اینکه اخلاص، ایمان و مردمداری و تقید به ارزش‌های اسلام و انقلاب راز ماندگاری این شهیدان است که در دولت سیزدهم هم این ویژگی‌ها دیده می شود، به مصوبات سفر دوم تیر ماه استاندار استان زنجان به شهرستان سلطانیه اشاره کرد و گفت: تامین کسری اعتبار پروژه استخر سلطانیه از اعتبارات در اختیار استاندار از مصوبات سفر بود که تأمین شده و با تقدیر از استاندار، استخر سلطانیه با اعتبار ۵ میلیارد تومان باید در سریعترین زمان شروع شود.

تاخیر در آغاز پروژه مرکز سلول درمانی قابل قبول نیست

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب با اشاره به تاخیر در آغاز پروژه مرکز سلول درمانی که باید ۱۵ تیر شروع می شد، از استاندار زنجان و نماینده مجلس شورای اسلامی خواست با ورود جِدّی موانع را برطرف کنند، ادامه داد: پروژه را وزیر بهداشت و درمان کلنگ زده، کلنگ زنی وزیر مثل امضای وزیر است و این قابل قبول نیست که پروژه را وزیر کلنگ بزند اما مسؤولین استانی تعلل کنند.

وی به روز جهانی دنیای مجازی هم گریزی زد و با بیان اینکه فضای مجازی یک تکنولوژی است و استفاده از آن هیچ اشکالی ندارد ولی از آسیب‌های آن نباید غافل شد، تصریح کرد: با توجه به جذابیت‌های فضای مجازی و استفاده عمومی از آن، تولید شبکه اجتماعیِ ایرانی نقش مهمی در استقلال فرهنگی دارد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴


 

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا