بین الملل

شینزو آبه: سیاست‌های زلنسکی موجب حمله روسیه به اوکراین شد

شینزو آبه: سیاست‌های زلنسکی موجب حمله روسیه به اوکراین شد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «شینزو آبه» نخست‌وزیر سابق ژاپن در گفت‌وگو با روزنامه «اکونومیست»، مواضع سیاسی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در خصوص عضویت در ناتو و امتناع از حل درگیری‌ها در دونباس را عامل آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین اعلام کرد.

آبه در این خصوص گفت: «اگر ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین وادار به متعهد شدن برای عدم پیوستن به ناتو می‌شد یا وادار می‌شد که درجه بالایی از استقلال را به دو قلمرو در شرق کشور دهد، احتمالاً جلوگیری از درگیری‌ها در اوکراین امکانپذیر بود».

این سیاستمدار ژاپنی همچنین ادامه داد که با این حال، دستیابی به تغییر در موضع رئیس‌جمهور اوراین بسیار دشوار است و به نظر وی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند بر رئیس این کشور جمهوری سابق شوروی تأثیر بگذارد.

وی در نهایت موافقت زلنسکی با عقب‌نشینی از موضع خود درباره ناتو و جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک گفت: «اما زلنسکی، قطعاً مخالفت خواهد کرد».

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس دونتسک و لوهانسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی در این کشور اروپایی را صادر کرد و هدف از این عملیات را نازی زدایی و خلع سلاح کی‌‌یف اعلام کرد اما کشورهای غربی از همان ابتدا با تشدید فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات به اوکراین به مسکو پاسخ دادند.

روسیه از همان آغاز عملیات نظامی خود در اوکراین از مقام‌های کی‌یف درخواست کرد که رسماً وضعیت بی‌طرفی خود را اعلام کنند و از درخواست برای عضویت در ناتو صرفنظر کنند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا