بین الملل

نمایندگی دفتر «فائو» در ترکمنستان تاسیس می‌شود

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای یولن، «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان در دیدار ویدئویی با «ویورل گوتسو» مدیر منطقه‌ای سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد  همکاریهای دو جانبه را مورد بررسی قرار دادند.

 طرفین در این دیدار در مورد توسعه و اجرای پروژه ها و برنامه های مشترک تبادل نظر کردند و آمادگی خود را برای افتتاح دفتر «فائو» در ترکمنستان اعلام کردند.

در این دیدار، جنبه های کلیدی تعامل بین ترکمنستان و فائو مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس وب سایت وزارت خارجه ترکمنستان، طرف ترکمن از فعالیت های این سازمان بسیار قدردانی کرد و قصد دارد همکاری موثری را با هدف استفاده از بهترین شیوه های جهانی در زمینه توسعه پایدار کشاورزی و حفظ امنیت غذایی توسعه دهد.

مرداف همچنین از گوتسو دعوت کرد تا در کنفرانس بین المللی «سیاست های صلح و اعتماد – مبنای امنیت بین المللی ، ثبات و توسعه» که قرار است در ۱۲ دسامبر ۲۰۲۱ در عشق آباد برگزار شود، شرکت کند.

خاطر نشان می شود که در دسامبر سال ۲۰۲۰ ، ترکمنستان به طور رسمی تعدادی از پروژه ها را برای کاهش تلفات و ضایعات مواد غذایی، بهبود مدیریت شیلات و آبزیان و افزایش مقاومت گندم در برابر قارچهای بیماری زا تصویب کرد و پروژه هایی را در سطح دولت و فائو امضا نمود.

این کنفرانس قرار است در دسامبر سال جاری نیز برگزار شود.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا