علمی و فناوری

تلاش‌های بی‌فایده هند؛ چاندرایان ۳ بیدار نمی‌شود!

تلاش‌های بی‌فایده هند؛ چاندرایان ۳ بیدار نمی‌شود!

به گزارش خبرگزاری یولن، روز جمعه (۲۲ سپتامبر)، ISRO در پستی در X، که قبلاً به نام توییتر شناخته می‌شد، گفت که تلاش کرده‌است “ارتباط با کاوشگر Vikram و مریخ نورد Pragyan برای اطمینان از وضعیت بیداری آنها برقرار کند.”

تا کنون، مهندسان از این دو جسم ساخته شده اولیه که در ناحیه قطبی جنوبی ماه فرود آمدند، چیزی نشنیده اند.

تلاش‌های بی‌فایده هند؛ چاندرایان 3 بیدار نمی‌شود!

Chandrayaan-3 در ۲۳ آگوست در نزدیکی قطب جنوبی ماه فرود آمد و هند را به چهارمین کشوری در تاریخ تبدیل کرد که پس از ایالات متحده، روسیه و چین به ماه فرود آمد.

در دو هفته بعد، پراگیان محل فرود را کاوش کرد و تصاویری را به زمین فرستاد، در حالی که ویکرام مجموعه‌ای از آزمایشات علمی از جمله اندازه گیری دمای لایه بالایی سنگی ماه را انجام داد. این کاوشگر همچنین ترکیب شیمیایی غبار ماه را تجزیه و تحلیل کرد و ردپایی از گوگرد پیدا کرد که ممکن است سرنخ هایی از فعالیت های آتشفشانی گذشته داشته باشد.

مریخ نورد پراگیان در ۲ سپتامبر زمانی که همه ابزارهای آن خاموش شدند به خواب رفت. فرودگر ویکرام دو روز بعد از آن پیروی کرد. این ماموریت اهداف اولیه ماموریت خود را به پایان رساند، اما ISRO امیدوار است که این دو فضاپیما بتوانند از شب یخبندان قمری جان سالم به در ببرند.

Chandrayaan-3 دومین تلاش هند برای فرود روی ماه بود. پیش از این، Chandrayaan-2، در سال ۲۰۱۹ به دلیل یک نقص نرم افزاری سقوط کرد.

منبع: space

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا