فرهنگ و هنر

جشنواره کتابِ سال فِرَق و ادیان برگزار می‌شود/ آخرین مهلت آثار تا ۳۱ اردیبهشت

جشنواره کتابِ سال فِرَق و ادیان برگزار می‌شود/ آخرین مهلت آثار تا ۳۱ اردیبهشت

حجت‌الاسلام علی گودرزی، دبیر علمی جشنواره کتابِ سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات یولن گفت: این رویداد، بزرگترین رویداد علمی مجمع فعالان فرق ادیان اقوام و مذاهب (مفام) است که برای دومین بار در کشور برگزار می‌‌شود. مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب (مفام) متشکل از اساتید و فعالان طراز اول کشور، مجموعه‌ها و مؤسسات فعال در حوزه‌های مرتبط با فرق، ادیان، اقوام و مذاهب است که برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای استفاده از ظرفیت اقوام ایرانی و مذاهب اسلامی با نگاه تقریب و همبستگی دارد و در مقابلِ اندیشه‌های انحرافی اقدام به برنامه‌ریزی و پاسخگویی و اجرای برنامه‌های علمی – فرهنگی در سطح ملی می‌کند.

موضوعات جشنواره کتاب سال «مفام»

وی با اشاره به موضوعات این جشنواره ملی گفت: دومین جشنواره کتاب سال «مفام» در چهار گروه اصلی فرق و نحله‌های انحرافی، ادیان، اقوام و مذاهب برگزار خواهد شد.

دبیر علمی این جشنواره ملی به بخش‌های ویژه این جشنواره اشاره کرد و افزود: با توجه به ضرورت و احساس نیاز به تألیف و پژوهش در موضوعاتی همچون «نقش تقریب میان ادیان و مذاهب»، «دیدگاه مذاهب اسلامی پیرامون وحدت»، «نقش دین در عدالت اجتماعی و همزیستی مسالمت آمیز» و «محورهای تربیت دینی در ادیان الهی و مذاهب اسلامی»، این موضوعات به عنوان اولویت انتخاب به عنوان پژوهش برتر قرار خواهند داشت.

جشنواره کتابِ سال فِرَق و ادیان برگزار می‌شود/ آخرین مهلت آثار تا 31 اردیبهشت

برگزاری این جشنواره دارای چه اهدافی است؟

وی به تبیین اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: «شناسایی کتب و نویسندگان برتر و معرفی آن‌ها به جوامع علمی»، «شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشی فعالان»، «ایجاد رقابت میان پژوهشگران»، «تشویق و حمایت از نویسندگان کتب و پایان‌نامه‌های برتر»، «ارتقای سطح پژوهش‌ها» و «تقویت روحیه پژوهش» از جمله اهداف این جشنواره ملی است.

گودرزی در ادامه به شرایط پذیرش آثار در جشنواره اشاره کرده و افزود: «کتاب های پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی و پایان نامه‌های سطح سه و چهار حوزه و پایان نامه‌های مقطع ارشد و دکتری مراکز آموزش عالی که از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۰ نوشته یا دفاع شده باشند می توانند در این جشنواره شرکت کنند.»

۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ پایان مهلت ارسال آثار 

دبیر علمی این جشنواره ملی در پایان با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ است، افزود: نتایج نهایی بعد از داوری، مشخص و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا