بین الملل

درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در مسجد الاقصی + ویدئو

درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در مسجد الاقصی + ویدئو

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، رسانه‌های فلسطینی، صبح امروز (جمعه)، خبر دادند که نظامیان رژیم صهیونیستی برای چندمین بار با فلسطینیان در مسجد الاقصی درگیر شده‌اند.

طبق گزارش منابع خبری، نیروهای تل‌آویو به سمت فلسطینیان حاضر در صحن مسجد الاقصی گلوله پلاستیکی شلیک کرده‌اند.

هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای حال دو فلسطینی را وخیم اعلام کرد و خبر داد که ۲۷ نفر مجروح شده‌اند و یازده نفر از آن‌ها به بیمارستان انتقال داده شده‌اند. با این حال، پزشکان و نیروهای امدادی مستقر در مسجد الاقصی از جراحت ۴۳ فلسطینی خبر داده‌اند.

پایگاه «عرب۴۸» در این خصوص خبر داد که نیروهای تل‌آویو تمام ورودی‌های مسجد الاقصی را بسته‌اند و به نمازگزاران اجازه ورود به صحن مسجد را نمی‌دهند. بر اساس این گزارش، پس از شلیک بمب صوتی و گلوله‌های پلاستیکی به سمت فلسطینیان، جوانان حاضر در محل با سنگ‌ به آن‌ها پاسخ داده‌اند.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» نیز گزارش داد که هزاران شهروند فلسطینی برای بر پایی نماز جمعه از طریق «باب العامود» در حال رفتن به مسجد الاقصی هستند.

 

                                                                   

 

 

درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در مسجد الاقصی + ویدئو

 

 

درگیری‌ها میان نظامیان رژیم صهیونیستی و شهروندان فلسطینی از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و در روزهای گذشته و همزمان با آغاز عید موسوم به پسح در اراضی اشغالی و به‌ویژه مسجد الاقصی تشدید شده است.

نظامیان تل‌آویو طی روزهای گذشته با یورش به مسجد الاقصی باعث مجروح شدن ده‌ها فلسطینی شدند و صدها نفر از آن‌ها را بازداشت کردند که این اقدام واکنش سازمان ملل و کشورهای اسلامی را به دنبال داشت.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، بیست و ششم فروردین ماه جاری، با تأکید بر لزوم حفظ وضعیت تاریخی فعلی مسجد‌الاقصی، خواهان توقف درگیری‌ها بین نیروهای تل‌آویو و فلسطینی‌ها در این مکان مقدس شده بود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا