فرهنگ و هنر

دورهمی نمایندگان ادیان توحیدی در حرم رضوی/ امام رضا (ع) اسوه گفت‌وگوی روشمند با ادیان است

دورهمی نمایندگان ادیان توحیدی در حرم رضوی/ امام رضا (ع) اسوه گفت‌وگوی روشمند با ادیان است

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی یولن آئین اختتامیه نخستین نشست‌ از سری نشست‌های دومین همایش بین‌المللی امام رضا (ع) و گفت‌وگوی ادیان توحیدی با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد.

همایش امام رضا (ع) اتحاد ادیان مختلف را در ایران به نمایش می‌گذارد

در این برنامه کشیش ادی دانیال، نماینده کلیسای شرق آشوری با حضور نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف در محل تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، عنوان کرد: برگزاری همایش‌هایی از این دست اتحاد ادیان مختلف را در ایران به نمایش می‌گذارد.

رفع اختلافات و بهره‌مندی از فرصت گفتگو و تعامل از اهداف همایش است

وی ابراز کرد: این همایش در ادامه سلسله گفت‌وگوهایی است که از صدر اسلام و از دوران پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) تاکنون تداوم داشته است و هدف از برگزاری این‌گونه همایش‌ها، رفع اختلافات و بهره‌مندی از فرصت گفتگو و تعامل با سایر ادیان است.

نماینده کلیسای شرق آشوری در ادامه با بیان اینکه جنگ و اختلاف ما با انسان نیست بلکه با شیطان است، گفت: خداوند متعال درهای گفتگو را به روی ما گشوده است و از همین رو ما باید با هم به گفت و شنود بپردازیم.

امام رضا (ع) اسوه گفت‌وگوی روشمند با ادیان است

احد فرامرز قراملکی، رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نیز در ادامه این نشست یکی از برکات انقلاب اسلامی را توجه جدی به موضوع گفت‌وگوی ادیان دانست و گفت: مسئله گفتگوی ادیان در ۴۰ سال اخیر مورد توجه جدی بوده و کشور ایران به عنوان کانون گفتگوی ادیان بشمار می‌رود.

وی تصریح کرد: امام رضا (ع) اسوه و الگوی گفتگوی روشمند با ادیان و مذاهب مختلف است، از همین رو آستان قدس رضوی بر آن شد نخستین کنگره جهانی گفتگوی ادیان را در سال ۹۷ برگزار کند و امروز نیز شاهد برگزاری نخستین پیش ‌نشست‌ دومین همایش بین‌المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان در حرم مطهر رضوی هستیم.

برگزاری چهار نشست علمی همایش بین‌المللی امام رضا (ع)

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز چهار نشست علمی با موضوعات «بازخوانی تجربه چهل‌ساله انقلاب اسلامی در زمینه گفتگوی ادیان»، «گفت‌وگوی ادیان توحیدی در پرتو تحلیل اندیشه‌های امامین انقلاب»، «اخلاق و روش‌شناسی گفتگوی ادیان» و «گفتگوی ادیان در سیره رضوی» در این پیش نشست برگزار شد و ما برگزاری این همایش را مرهون همکاری‌های خالصانه علمی و بی‌دریغ بسیاری از دانشمندان در سرتاسر جهان هستیم.

برگزاری ۳۰ پیش نشست برای همایش

قراملکی با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۲ که همایش اصلی برگزار خواهد شد، ۳۰ پیش نشست علمی در ایران و سایر کشورها برگزار خواهیم کرد، ادامه داد: در مجموع ۱۸ سخنرانی علمی با حضور اساتید و دانشمندانی از ادیان و مذاهب مختلف در ۴ نشست تخصصی برگزار شد که خوشبختانه با استقبال بسیار بالای مخاطبان مواجه شد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا