علمی و فناوری

حکمرانی مجازی| هشدار وزیر امور دیجیتال انگلیس به شبکه‌های اجتماعی/ الگوریتم‌های مضر را حذف کنید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت یولن به نقل از اسکای نیوز، وی که مسئولیت تنظیم قانونی جدید برای نظام مند کردن رفتارها در فضای آنلاین را بر عهده دارد از همکاری با مقامات انگلیسی برای ارائه طرح امنیت آنلاین خبر داده و افزوده که سختگیری‌های بیشتری بر علیه شرکت‌های فناوری اعمال خواهد شد تا آنها بتوانند رویه ها و اقدامات غلط خود را اصلاح کنند.

وی تا بدانجا پیش رفته که هشدار داده اگر مدیران شبکه‌های اجتماعی رفتارهای غلط خود را اصلاح نکنند، باید در انتظار مجازات زندان باشند.

پیش از این بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفته بود که دولت تا قبل از پایان سال جاری میلادی نسخه دوم لایحه امنیت آنلاین را تنظیم و ارائه خواهد کرد که پیش نویس آن هم اکنون در حال بررسی است و بعد از تصویب بین سه تا شش ماه طول خواهید کشید تا به طور کامل اجرایی شود.

در لایحه جدید تعریف گسترده ای از آسیب‌های آنلاین به عمل آمده که مواردی همچون آسیب‌های روانی ناشی از سوء استفاده از طریق شبکه‌های اجتماعی را نیز شامل می‌شود. در شرایطی که دولت تشخیص ماهیت دقیق «آسیب آنلاین» را دشوار دانسته است برخی منتقدان – از جمله لابی‌گران شرکت‌های فناوری – استدلال می‌کنند که هنوز این مورد به درستی در قانون تعریف نشده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا