فرهنگ و هنر

فارس من| جوانان، مجری و تصمیم‌گیر برنامه‌های فرهنگی ۷۰ درصد مساجد تهران هستند

فارس من| جوانان، مجری و تصمیم‌گیر برنامه‌های فرهنگی ۷۰ درصد مساجد تهران هستند

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت یولن، مخاطبان یولن در سامانه تعاملی فارس من مطالبه‌ای ثبت کردند با این عنوان که «فعالیت‌های فرهنگی مساجد به جوانان سپرده شود» و در متن این مطالبه نوشتند: «با توجه به کهولت سن امام جماعت مساجد چطور انتظار داریم جوانان را در مساجد جذب کنیم؟ آیا نبایست میزان سال مشخصی برای امام‌های جماعت مساجد داشته باشیم؟ آیا نباید فعالیت‌های فرهنگی و جذب جوانان در مساجد به معیاری برای تمدید و یا عدم تمدید امام جماعت در مساجد باشد؟ امروزه متاسفانه تفاوت نسل‌ها زیاد شده و جوانان عمدتاً توسط امام جماعت‌هایی که سنین بالا دارند جذب نمی‌شوند.». این کمپین ۲۱۵ نفر هم حامی داشته است.

فارس من| جوانان، مجری و تصمیم‌گیر برنامه‌های فرهنگی 70 درصد مساجد تهران هستند
حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد

جوانان بال‌های تصمیم‌سازی و اجرا برنامه‌های فرهنگی مسجد هستند

حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار یولن اظهارداشت: چند سالی است که باتوجه به ابلاغیه امور مساجد، برنامه‌های فرهنگی مساجد توسط شورای فرهنگی هر مسجد طراحی و اجرا می‌شود که در این شورا جوانان فعال فرهنگی محله عضو هستند.

وی افزود: شورای فرهنگی هر مسجد متشکل از جوانان فعّال در عرصه فرهنگ، مسئول پایگاه بسیج، متولیان و اعضای فعال تشکل‌های فرهنگی شامل مسئول کانون فرهنگی هنری مساجد و … است که عمدتاً همگی از میان جوانان انتخاب می‌شوند.

فارس من| جوانان، مجری و تصمیم‌گیر برنامه‌های فرهنگی 70 درصد مساجد تهران هستند

بیش از ۷۰ درصد مساجد تهران تصمیم‌گیران و مجریان فرهنگی‌اش جوانان هستند

ذاکر با اشاره به اینکه بسیجیان مسجد که همگی از جوانان محله هستند و اعضای شورای فرهنگی مسجد، بازوان مشورتی و اجرایی امام جماعت هستند، گفت: این جوانان برنامه‌های مختلف اجرایی مساجد اعم از امور فرهنگی، امور رسانه‌ای، انتظامات، فضای مجازی و در یک جمله می‌توان گفت تمام امور فرهنگی مسجد را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران ادامه داد: در حوزه فرهنگی می‌توان گفت حداقل در ۷۰ درصد مساجد تهران، تصمیم‌گیر، تصمیم‌ساز و مجری برنامه‌های فرهنگی جوانان هستند.

در برخی مساجد به دلیل موقیعت مکانی جوانان حضور ندارند

وی تصریح کرد: البته مساجدی هم هستند که ممکن است به دلیل موقعیت مکانی، جوانان کمتر در آن‌ها رفت و آمد داشته باشند که امور بیشتر توسط افراد میانسال مدیریت شود.

انتهای پیام/ ت ۹۹


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا