سلامت

فرد مشکوک به آبله میمونی در بابل فاقد علائم این بیماری است

فرد مشکوک به آبله میمونی در بابل فاقد علائم این بیماری است

به گزارش خبرنگار یولن ؛  در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر بستری یک فرد مشکوک به آبله میمونی در بابل که توسط کاربران شبکه های اجتماعی از شب گذشته تاکنون در بابل دست به دست می‌شود ،روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل در یک فایل تصویری به نقل از معاونت بهداشتی این دانشگاه توضیحاتی را در این خصوص ارائه کردند.
در این فیلم حسین جلاهی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در این باره بیان کرد : پزشکان متخصص پوست و عفونت دانشگاه علوم پزشکی بابل در معاینه اولیه که از این فرد مشکوک بدست آوردند این بیماری را آبله میمونی تشخیص ندادند.

وی گفت :  به هر حال برای اطمینان و بررسی بیشتر از فرد مورد نظر آزمایش تخصصی گرفته شد و منتظر جواب آزمایش هستیم.

وی با اشاره به این که شهروندان بابلی هیچ نگرانی در این خصوص نداشته باشند و این بیماری مثل کرونا نیست که فراگیر شود؛افزود: تاکنون ۳۰۰ نفر مشکوک به بیماری آبله میمونی در کشور شناسایی شدند که با انجام فرآیند معاینه و آزمایش از بین این تعداد تنها یک نفر مبتلا به این بیماری بوده است.

وی  ادامه داد:  روزانه صدها نفر برای مشکل پوستی و عفونی به پزشک متخصص مراجعه می کنند و انتشار عکس هایی از این بیماران دلیلی بر بیماری آبله میمون نیست.

وی از شهروندان خواست خبرها را از مراجع رسمی پیگیر باشند و به شایعات توجه نکنند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین از رسانه‌ها خواست که بی دلیل استرس را به جامعه تزریق نکنند و اجازه دهند کادر درمانی با هوشیاری به رسالت اصلی خودشان ادامه دهند و آنها را درگیر حواشی بی نتیجه نکند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا