سلامت

فرهنگسازی سلامت، مهمترین ماموریت فرهنگستان علوم پزشکی کشور

فرهنگسازی سلامت، مهمترین ماموریت فرهنگستان علوم پزشکی کشور

به گزارش خبرنگار یولن، محمد علی محققی پنجشنبه شب در حاشیه “نخستین نشست منطقه ای شمال شرق خراسان رضوی فرهنگستان علوم پزشکی کشور” که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: تلاش در مسیر پیشرفت علمی کشور، حوزه دیگر فعالیت فرهنگستان علوم پزشکی است که بر اساس سیاست های کلی سلامت، سند کلی علم و فناوری، بیانیه گام دوم انقلاب و سایر اسناد راهبردی همچون نقشه جامع علمی کشور عمل می شود.

وی با بیان اینکه بر این اساس نظام های آموزشی به ویژه حوزه آموزش عالی سلامت کشور که ناظر بر حفظ و ارتقاء سلامت جامعه است باید به پیشرفت علمی برسد، ادامه داد: پیشرفت های علمی باید متناسب با فناوری های مورد نیاز حوزه سلامت باشد و با استفاده از شیوه های نافذ و اثرگذار در مسیر مرجعیت علمی گام برداشته شود.

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی کشور، رصد برنامه های کلان حوزه سلامت کشور را از دیگر فعالیت های محوری فرهنگستان برشمرد و گفت: یکی از محور های مهم در برنامه های توسعه کشور، حوزه سلامت است که اجرای آن در مسیر حفظ و ارتقاء سلامت مردم با کمک وزارت بهداشت دنبال می شود.

فرهنگسازی سلامت، مهمترین ماموریت فرهنگستان علوم پزشکی کشور

فعالیت فرهنگستان علوم پزشکی در ۱۸ کمیته تخصصی

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران گفت: فرهنگستان علوم پزشکی کشور یکی از فعال ترین مجموعه های کشور است که با حضور جمعی از دانشمندان حضور سلامت در مباحث بسیار گسترده فعالیت می کند.

محمد علی کیانی با بیان اینکه فرهنگستان در ۱۸ کمیته همچون علوم پایه، بالینی، سلامت اجتماعی، ارتقاء سلامت، اقتصاد سلامت، سلامت معنوی، فلسفه اخلاقی و سلامت روان فعالیت دارد افزود: در این کمیته ها نسبت به بررسی، رصد و تحلیل شرایط سلامت کشور اقدام می شود تا بتوان از نتایج آن در امر سیاست گذاری و اجرا استفاده شود.

وی با بیان اینکه در این مسیر از پتانسیل دانشگاه های علوم پزشکی کشور استفاده می شود ادامه داد: در این راستا فرهنگستان علوم پزشکی با دانشگاه های علوم پزشکی کشور ارتباط نزدیک تری را ایجاد کرده است که در مرحله نخست سه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تبریز و مشهد در اولویت قرار گرفتند تا بتوان با خرد جمعی و استفاده از نیروهای خلاق و دلسوز نظام سلامت، کمک موثری به ارتقاء سلامت در سطح کشور داشته باشیم.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا