بین الملل

لغو خرید بالگردهای رزمی «میل-۱۷ روسی» از سوی هند

لغو خرید بالگردهای رزمی «میل-۱۷ روسی» از سوی هند

به گزارش سرویس بین‌المل یولن، رسانه‌ها از تصمیم دولت هند در لغو خرید شماری بالگرد رزمی از روسیه خبر دادند.

به گزارش وبگاه «ایرلایو» به نقل از روزنامه «ایندیا تودی» هند خرید ۴۸ فروند بالگرد رزمی «میل-۱۷» ساخت روسیه را لغو کرد. این تصمیم به جنگ در اوکراین مرتبط نیست و این سفارش با هدف تشویق تولید داخلی هواپیما لغو می شود.

این بالگردها که در شهر «کازان» در روسیه تولید می‌شوند، قرار بود در اختیار نیروی هوایی هند  قرار گیرند. تصمیم دولت هند عمدتاً به دلیل تمایل «نارندرا مودی» نخست وزیر هند برای حمایت از تولید داخلی است. دهلی نو در واقع روی برنامه بالگرد  بومی کار می‌کند.

هزینه اولیه این برنامه حدود ۱.۴۴ میلیارد دلار تعیین شده است. این بالگرد توسط شرکت دولتی هندوستان «ایروناتیک لیمیتد» و یک شریک خصوصی ساخته خواهد شد. ۱.۵ میلیارد دلار دیگر برای تکمیل پروژه و شروع تولید این هواپیما که هند به ۵۰۰ فروند نیاز دارد، صرف خواهد شد.

روسیه اخیرا اعلام کرد که علی‌رغم تحریم‌های ناشی از بحران اوکراین، هیچ مانعی درعرضه سامانه‌های موشکی «اس-۴۰۰» به هند نمی‌بیند.

 «دنیس علیپوف» از مقام‌های روسیه در این زمینه گفت: «ما هیچ مانعی در مورد عرضه اس-۴۰۰ به هند پیش بینی نمی‌کنیم، ما مسیرهایی را برای ادامه این معامله بدون مانع داریم. تحریم‌ها، قدیم یا جدید، به هیچ وجه  تاثیری در این ماجرا نخواهند گذاشت.»

هند و روسیه در سال ۲۰۱۸ قراردادی به ارزش ۵.۵ میلیارد دلار برای سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ امضا کردند که دهلی نو را در معرض خطر تحریم های آمریکا قرار داد.

معاون فرمانده نیروی هوایی هند گفت که تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه روسیه قرار نخواهد گرفت، زیرا هند روابط قوی با هر دو کشور دارد.

«ساندیپ سینگ»، معاون فرمانده نیروی هوایی هند گفت: «ما می‌دانیم که وضعیت ژئوپلیتیکی در حال حاضر دشوار شده است، اما روابط ما با روسیه ادامه خواهد داشت.»

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا