فرهنگ و هنر

قاضی‌ زاده: استراتژی بنیاد شهید، ارائه خدمات به ۵ دهک پایین است

قاضی‌ زاده: استراتژی بنیاد شهید، ارائه خدمات به ۵ دهک پایین است

به گزارش یولن، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در نشستی با حضور محمدجواد ایروانی معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیدپرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان و اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که در سالن جلسات حوزه ریاست ساختمان بنیاد و امور ایثارگران برگزار شد، با ارائه گزارشی از برنامه‌ها و عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یکی از مشکلات کنونی اختصاص درآمدها به دهک‌های پایین ایثارگران است زیرا نظام اداری کشور ما عدالت محور نیست. مطابق قانون خدماتی به همه ایثارگران اعم از معسر و غیر معسر ارائه می‌شود و وضعیت ایثارگران حقوق‌بگیر روشن است، اما استراتژی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه خدمات به ۵ دهک پایین است.

وی با اشاره به املاک و دارایی‌هایی که مطابق قانون به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شده است، افزود: بر اساس برآوردها حدود ۲۳۱ هزار میلیارد تومان دارایی‌های بنیاد بوده است که ۱۶۷ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های بنیاد خارج شده است و حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان باقی مانده است که ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قابلیت نقد شدن را دارد.

قاضی‌زاده هاشمی ابراز داشت: تعیین تکلیف وضعیت دارایی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در دستور کار ما قرار دارد و سامانه ثبت اسناد راه‌اندازی شده است و حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد املاک را در این سامانه بارگذاری کرده‌ایم. هدف ما این است که دارایی‌های بنیاد در اختیار جامعه ایثارگری قرار گرفته و به ایثارگران خدمت‌رسانی کند.

وی ادامه داد: رفع مشکلات ایثارگران با همکاری سایر دستگاه‌ها امکان‌پذیر است. به همین دلیل در این دولت نگاه برون‌گرایی به مشکلات داریم و برای خدمات‌دهی در حوزه مسکن و طرح جهش مسکن باید پنج درصد خدمات مسکن در طرح ملی مسکن به ایثارگران اختصاص یابد و همچنین در حوزه اشتغال‌زایی باید ۱۰ درصد خدمات در همه استان‌ها به ایثارگران تعلق گیرد و بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند نیازهای ایثارگران را در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار دهد.

محمدجواد ایروانی، معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از سیاست‌های کلی و فعالیت‌های بنیاد برای اجرای برنامه‌های عملیاتی بر ارائه خدمات مناسب به جامعه ایثارگری در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد.

همچنین طاهر موهبتی، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست گزارشی از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگری ارائه داد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا