بین الملل

قالیباف به جمهوری آذربایجان سفر می‌کند

قالیباف به جمهوری آذربایجان سفر می‌کند

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، سفارت جمهوری آذربایجان در ایران در توییتی از سفر «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی به این کشور خبر داد. 

خبرگزاری رسمی «آذرتاج» جمهوری آذربایجان هم امروز (شنبه) در خبری ضمن اعلام این سفر، افزود محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سومین نشست سالانه مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی (اکو) که ۱۷ تا ۱۸ مه (۲۷ و ۲۸ اردیبهشت) در باکو برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. طبق این گزارش، وی در این سفر با مقامات جمهوری آذربایجان نیز دیدار خواهد داشت.

اخیراً همچنین «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفری به جمهوری آذربایجان با «شاهین مصطفی یف» معاون نخست‌وزیر و رئیس آذربایجانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان و «خلف خلف اف» معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها، درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه، پیگیری مصوبات کمیسیون مشترک اقتصادی، پروژه‌های در حال اجرا بین دو کشور، بازسازی قره باغ و دیگر مسائل مورد علاقه بحث و تبادل نظر شد. «سید عباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز در این دیدارها حضور داشت.

پیش‌تر، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه درباره برنامه سفر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به جمهوری آذربایجان اظهار داشت: پروژه‌های مشترک زیادی بین ایران و جمهوری آذربایجان طی چند ماه اخیر و به ویژه ۱۰ ماه اخیر تعریف شده و سفرها در سطوح مختلف انجام و دعوت در سطح روسای دو کشور به صورت متقابل انجام شده و ایران باید میزبان نشست مشترکی بین ایران و ترکیه و جمهوری آذربایجان باشد که در حال پیگیری است. سفرها به وزارت خارجه محدود نمی‌شود و وزرای مختلفی از دو کشور در حال سفر هستند و امیدواریم اجرایی شدن پروژه‌ها و نتیجه آن را برای هر دو کشور را هر چه زودتر شاهد باشیم. 

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا