کردستان

قدردانی امام جمعه سنندج از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

قدردانی امام جمعه سنندج از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

به گزارش خبرگزاری یولن از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع سنندج با تقدیر از حضور باشکوه مردم کردستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، خاطرنشان کرد: این حضور پرشور و دشمن‌شکن پیام بزرگ و رسایی داشت و بیانگر وحدت و اتحاد ملی ناگسستنی و پای کار بودن ملت ایران در عرصه‌های مهم و سرنوشت‌ساز است.

ماموستا رستمی تصریح کرد: مردم بصیر ایران اسلامی و خاصتا کردستانی‌ها با حضور پررنگ و دشمن شکن در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب همچنان پای کار نظام و انقلاب ایستاده و توطئه و تهدیدات و تبلیغات سوء دشمنان راه به جایی نمی‌برد.

وی با بیان اینکه این حضور پرشکوه مردم رسالت و مسئولیت مسئولین در قبال مردم را دوچندان کرد، گفت: مردم وظیفه خود نسبت به انقلاب و نظام را ادا کردند و امروز وظیفه مسئولان است که باید با خدمت جهادی و صادقانه زمینه رفع مشکلات را فراهم کنند.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: ملت ایران در راهپیمایی امسال نشان دادند سزاوار شایسته‌ترین خدمات هستند و همه مسئولان باید در این مسیر به وظایف خود عمل کنند تا فردای قیامت پاسخگوی امانت مسوولیت باشند.

ماموستا رستمی در ادامه مسئولیت برخی مسئولان در مسیر خدمت به مردم را بسیار مهم و حساس بیان کرد و گفت: آموزش و پرورش از جمله دستگاه‌هایی است که نحوه خدمات رسانی و انجام وظایف متولیان آن نقش مهمی در پیشبرد اهداف هر جامعه و نظامی دارد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان متولی تعلیم و تربیت و آموزش باید تمام توان خود را در تربیت نیروی انسانی توانمند و آینده‌ساز به کار بگیرد تا جامعه پله‌های رشد و ترقی را بالا برود.

امام جمعه سنندج در ادامه سیستم بانکی را هم از بخش‌های تاثیرگذار در اقتصاد جامعه عنوان کرد و گفت: از متولیان سیستم بانکی انتظار داریم با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت زمینه ‌ساز تسهیل در فرایند ایجاد اشتغال، ازدواج و ساخت مسکن برای مردم به ویژه قشر جوان باشند.

ماموستا رستمی در بخش اول خطبه‌ها گفت: هیچ نشستنی به اندازه حضور در مسجد و در خدمت خدا و ملائکه بودن ارزشمند نیست.

وی با بیان اینکه ماه رجب ماه مبارک و سرشار از فضای علم و معنویت است، گفت: ماه عروج پیامبر مکرم اسلام و حرکت آسمانی ایشان از بیت الحرام تا بیت المقدس است که به راستی جشن بزرگی برای همه مسلمانان است.

ماموستا رستمی از پیامبر مکرم اسلام و مکتب الهی این پیامبر به عنوان بزرگترین و بهترین مکتب انسان ساز نام برد و گفت: پیامبر و دین ما دینی است که ارزش انسان را به بشر بازگرداند و انسان را از ظلمات به نور و روشنایی آورد.

به گفته وی، ما پیرو مکتب پیامبری هستیم که جایگاه زنان را به آنان بازگرداند و در شرایطی که دختران به جرم دختر بودن زنده به گور می‌شدند و انسان در ظلم و تاریکی بود رحمت و روشنایی را به جامعه بشریت هدیه کرد.

امام جمعه سنندج از پیامبر اسلام به عنوان رحمته للعالمین و پناهگاه تمام انسان‌ها نام برد و خاطرنشان کرد: پیامبر مکرم اسلام با خوش اخلاقی و مهربانی دین اسلام را در جامعه جاهلیت ترویج و موجب تقویت انس و وحدت و برادری در جامعه آن زمان شد.

ماموستا رستمی اضافه کرد: پیامبر مکرم اسلامی مکتبی را برای ما به ارمغان آورد که ضامن سعادت بشریت در دنیا و آخرت بوده و برای تمام دوران و زمان‌ها برنامه دارد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا