بین الملل

قدردانی عربستان سعودی از نجیب میقاتی

قدردانی عربستان سعودی از نجیب میقاتی

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «ولید البخاری» سفیر عربستان در بیروت، امروز (یک‌شنبه) طی تماسی تلفنی با « نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان، وی را برای حضور در مراسم افطار دعوت کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» دفتر نخست‌وزیر لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد سفیر عربستان در بیروت که به تازگی به لبنان برگشته، در این تماس تلفنی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان از وی برای شرکت در مراسم افطار و در محل سفارت سعودی در بیروت دعوت کرده است.

در این بیانیه آمده است: «سفیر سعودی تلاش‌های نخست‌وزیر لبنان در جهت حمایت از [منافع] این کشور در این شرایط سخت و بازگشت روابط بیروت-ریاض به حالت عادی را ارزشمند دانست».

بیانیه دفتر نخست‌وزیر لبنان، این تماس‌ تلفنی را تاکیدی بر عمق روابط عربی بیروت و تقدیری ویژه از نجیب میقاتی برای حمایتش از تلاش‌های سعودی دانسته و بازگشت سُفرای کشورهای عربی به لبنان را مقدمه‌ی بازگشت کامل روابط عربی با بیروت توصیف کرده است.

دفتر نجیب میقاتی اعلام کرده است که درباره پیگیری «همکاری‌های برادرانه و مثبت» در جهت حفظ منافع و عربیت لبنان، بین دو طرف توافق حاصل شده است.

این تلاش‌های سعودی برای نزدیکی روابط با دولت میقاتی در حالی انجام می‌شود که روز پنج‌شنبه کشورهای عربستان سعودی و کویت، بازگرداندن سُفرای خود به بیروت را اعلام کرده و به نوعی به بحران دیپلماتیک ایجاد شده با لبنان بعد از پنج ماه پایان دادند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا