کرمانشاه

سلب اختیار از کانون‌ بازنشستگی در پرداخت وام/سهمیه اختصاص یافته با تعداد بازنشستگان تأمین اجتماعی همخوانی ندارد

سلب اختیار از کانون‌ بازنشستگی در پرداخت وام/سهمیه اختصاص یافته با تعداد بازنشستگان تأمین اجتماعی همخوانی ندارد

جواد اکبری در گفتگو با خبرنگار یولن کرمانشاه، اظهار کرد: سال گذشته پرداخت وام به بازنشستگان بر اساس سهمیه‌ای بود که به کانون بازنشستگان تعلق می‌گرفت اما امسال پرداخت وام در ٢ مرحله توسط سازمان تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

وی افزود: مبلغ این وام ٢٠٠ میلیون ریال با کارمزد چهار درصد است و ثبت‌نام آن از طریق سایت سازمان تأمین اجتماعی و به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تأمین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: سهمیه نخست ۴٠ هزار فقره ای این وام‌ها در سراسر کشور تقسیم شده و سهمیه دوم ۴٠ هزار فقره ای آن از چهارم مهر ماه امسال پرداخت می‌شود.

وی تأکید کرد: با وجود اینکه برای پرداخت وام اختیاری به کانون‌ها داده نشده برخی بازنشستگان برای پیگیری دریافت وام به کانون مراجعه می‌کنند که امکان پاسخگویی به آن‌ها را نداریم.

این مسئول عنوان کرد: لازم است سازمان مرکزی تأمین اجتماعی با توجه به اینکه پرداخت وام‌ها را به صورت متمرکز انجام می‌دهد پاسخگوی درخواست‌های بازنشستگان در این زمینه هم باشد.

اکبری با اشاره به اینکه شرایط اختصاص این تسهیلات به بازنشستگان نیز تغییر کرده و سختگیرانه تر شده، خاطرنشان کرد: تعداد وام‌های اختصاص یافته با تعداد بازنشستگان تأمین اجتماعی همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه کانون‌های بازنشستگی از جنس بازنشستگان هستند و شرایط آن‌ها را به خوبی درک می‌کنند، اذعان کرد: سال‌های گذشته سهمیه برای سفرهای سیاحتی و زیارتی اختصاص داده شد که امسال هنوز در این زمینه اقدامی صورت نگرفته اما بر اساس اعلام سازمان سهمیه‌بندی به زودی انجام می‌شود.

۴۶

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا