خراسان رضوی

تقلیل رتبه خراسان رضوی در کسب‌وکار

به گزارش یولن از مشهد، حسن حسینی امشب در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی اظهار کرد: قوی‌ترین بخش خصوصی کشور متعلق به این استان است که تاکنون با همه استانداران تعامل خوبی برقرار کرده و همواره پای کار بوده است.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: براساس مستندات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران، با اینکه خراسان رضوی فعال‌ترین دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کشور را دارد اما از رتبه خوبی در فضای کسب‌وکار برخوردار نیست.

وی عنوان کرد: با وجود تعامل مناسب فعالان بخش خصوصی خراسان رضوی با دستگاه‌های اجرایی، موانع دیگری در مسیر کسب‌وکار وجود دارد که مهمترین آن سلیقه‌ای عمل کردن برخی دستگاه‌های اجرایی است.

حسنی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۹ که رهبر معظم انقلاب محور اصلی شعارهای سال را توجه به بخش‌های مختلف اقتصادی قرار داده‌اند، مسئولان فقط بخش کمی از فرمایشات رهبری را در این خصوص  اجرایی کرده‌اند، این در حالی است که فعالان بخش خصوصی پای کار بوده اما برخی مدیران کوتاهی کرده‌اند.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از استاندار خراسان رضوی خواست در وهله نخست اقدامات دستگاه‌های اجرایی در خصوص مانع‌زدایی از مسیر تولید را مورد رصد و پایش قرار دهد و هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف تغییرات احتمالی در سطح مدیریت دستگاه‌های اجرایی استان اقدام کند.

وجود بخشی ناسالم و مخل کسب‌وکار در دستگاه‌های اجرایی

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: صحن شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی باید محل تصمیم‌گیری برای مسائل کلان استان باشد نه اینکه مسایل کارشناسی شود.

محمود سیادت افزود: دبیرخانه این شورا مامور به کارشناسی کردن مسائل و ارائه رأی نهایی برای آن در صحن شوراست.

وی به بخش ناسالم برخی دستگاه‌های اجرایی که بی‌دلیل فرآیندها را طولانی و مخل سهولت در کسب‌وکارها می‌شوند اشاره کرد و گفت: باید این گلوگاه‌های فسادزا که فرآیندها را بی‌دلیل طولانی می‌کنند شناسایی شود که نمونه بارز آن رفتارها با سرمایه‌گذاران خارجی در برخی از سازمان‌های نظامی استان است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی به شرایط ویژه افغانستان هم اشاره کرد و ادامه داد: هنوز موج آوارگان بیشتری از کشور افغانستان به سمت خراسان رضوی در پیش خواهد بود، باید کارگروه ویژه‌ای برای تصمیم‌گیری در حوزه‌های مختلف مرز تشکیل شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا