البرز

قیمت مرغ در بازار کمتر از قیمت مصوب است

قیمت مرغ در بازار کمتر از قیمت مصوب است

عبدالرضا روشن نژاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به مسؤولیت جهاد کشاورزی در تامین و توزیع کالاهای اساسی، گفت: خوشبختانه در خصوص تامین کالاهای اساسی در شرایط خوبی هستیم و بازار آرامش دارد. با همکاری سازمان صمت و اداره تعزیرات  پیگیری های لازم در خصوص تامین و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی انجام می شود.‌ کالا ها نیز به میزان کافی تامین و ذخیره سازی شده است.

وی با بیان اینکه کالاها به میزان کفایت موجود است و هیچ مشکلی در تامین آنها نداریم؛ گفت:  با توجه به تغییرات قیمتی، درج قیمت جدید بر روی کالاها اندکی زمانبر است و موجب تاخیر در توزیع  کالا ها می شود. کالا به اندازه کافی وجود دارد و در یکی دو روز آینده مشکل تاخیر در توزیع  نیز برطرف می شود.

روغن

این مقام مسؤول قیمت روغن مایع سرخ کردنی ۸۱۰ گرمی را  ۶۲ هزار تومان و روغن مایع آفتابگردان ۸۱۰ گرمی پخت و پز  ۶۳ هزار تومان اعلام کرد و یادآور شد: برای تامین و توزیع مرغ تخم مرغ مشکلی نداریم.  روغن هم به اندازه کافی  موجود است و  کمبودی نداریم. اما در توزیع و پخش روغن  تاخیر  وجود دارد ک به دلیل  به روزرسانی قیمت ها در  کارخانه هاست و  به زودی مشکل تاخیر در توزیع روغن نیز  مرتفع می شود.

مرغ

وی  در خصوص نوسان قیمت مرغ در بازار، بیان کرد: میزان توزیع مرغ در بازار به نسبت تقاضاست و درچند روز گذشته با افرایش تقاضا و خرید مرغ توسط شهروندان  مواجه بودیم و طبیعی است که پس از خرید ها با کاهش تقاضا مواجه شویم. در برخی مواقع میزان تامین مرغ بیشتر از نیاز بازار است و جهاد کشاورزی مازاد تولید مرغ را توسط شرکت پشتیبانی دام خرید و ذخیره سازی می کند  که در مواقع لازم توزیع شود و روزانه به اندازه نیاز مرغ گرم تامین و توزیع می شود.

روشن نژاد با اشاره به اینکه قیمت مرغ را  میزان  عرضه و تقاضا مشخص می کند؛ گفت:  با کاهش تقاضا قیمت مرغ  کاهش پیدا می کند. هم اکنون قیمت مرغ در بازار متفاوت است  و علیرغم اینکه  سقف آن ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است، طبق گزارشات رسیده از بازار طی دو روز گذشته  میانگین مبلغ عرضه مرغ کمتر از  نرخ اعلام شده است.

تفاوت قیمت فروش با قیمت درج شده بر روی‌کالا

این مقام مسؤول در خصوص تفاوت قیمت فروش کالاها با قیمت درج شده بر روی آن‌ها در بازار ، گفت: در زمان اجرای  افرایش قیمت ها،  کارخانه ها مقداری تولید از قبل داشتند که طبق بخشنامه، کارخانجات  می توانند کالاها با قیمت قدیمی را با  نرخ جدید در بازار بفروشند. بنابر این برخی کالاها که نرخ قدیمی روی آن است؛   با نرخ جدید عرضه می‌شود.

برنج

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز اضافه کرد: برنج ‌وارداتی که جزو کالاهای اساسی و قابل تامین است ک به میزان کافی تامین شده و منتظر مراجعه  مباشرین برای توزیع آن هستیم.برنج تایلندی با قیمت ۱۲۵۰۰، هندی با قیمت ۱۸۵۰۰ و پاکستانی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.  برنج ایرانی هم جزو کالاهای تنظیم بازار نبوده است.

روشن نژاد یادآور شد: سقف قیمت برنج ایرانی ۶۵ هزار تومان اعلام شده اما قیمت آن ثابت نیست و با توجه به کاهش عرضه برنج  تا زمان برداشت محصول جدید، با افزایش قیمت برنج روبرو هستیم. قیمت برنج به قیمت فاکتور خرید بررسی می‌شود و در صورت گرانفروشی با متخلف برخورد صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا